loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقش عایشه در تاریخ اسلام (دوره چهار جلدی)

5 (1)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

این کتاب در سه جلد به همت علامه سید مرتضی عسکری نوشته شده و توسط عطا محمد سردارنیا، محمد صادق نجمی، هاشم هریسی و محمد علی جاودان ترجمه شده و به همت مرکز فرهنگی انتشارات منیر منتشر شده است. جلد چهارم این اثر هم به نام احادیث أم المؤمنین عایشه منتشر شده است.

بازگویی وقایع دوران پیامبر اسلام(ص) تا پایان خلافت عثمان جلد اول این کتاب را در بر می گیرد. عایشه در خانه پیامبر (ص) و نگاهی گذرا به زندگی عایشه، راز تعداد همسران رسول خدا(ص)، از جمله مباحث بخش اول این کتاب است.

دوران امیرالمؤمنین(ع) عنوان جلد دوم کتاب است که نویسنده در آن قسمتی از حوادث و پیش آمدهای تاریخی را از کتاب های معتبر و مدارک اصلی و اولی درآورده و در دسترس خواننده قرار داده است تا خواننده بتواند با مطالعه آنها شخصیت واقعی عایشه را بشناساند و با انکار و عقاید و مشخصات روحی او آشنا شود و در نتیجه اعتبار و ارزش واقعی روایات و احادیث او که بعدا در این کتاب مورد بحث و گفت وگو قرار خواهد گرفت، معلوم و روشن شود و راه بحث و بررسی احادیث وی صاف و هموار شود.

نقش عایشه در تاریخ اسلام و دوران معاویه عنوان جلد سوم کتاب یاد شده است که در آن عوامل دوستی عایشه و امویان و ویژگی های شخصیتی عایشه بررسی شده است.

در جلد چهارم کتاب نیز که توسط محمد جواد کرمی ترجمه شده و دانشکده اصول دین آن را منتشر کرده است، روایاتی که أم المؤمنین عایشه نقل شده و روایاتی که به دورغ به او نسبت داده شده، ذکر شده و در آخر نیز کوشش های أم المؤمنین در مبارزه با بعضی تحریف ها از سنت و نسبت های ناروا به رسول خدا(ص) آورده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

شمس الله عسکرپور

اینکه بتوانید کتاب به مقصد خریدار ارسال نمایید.

30 بهمن 1395

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما