loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه رسائل - جلد اول

اثبات واجب الوجود، توحید، خلق جدید پایان ناپذیر، وحی، علی و فلسفه الهی، اعجاز و معجزه

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده سید محمدحسین طباطبایی

گردآورنده کتاب سید هادی خسروشاهی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 270

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 2764 10003022
75,000 67,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

جلد اول کتاب مجموعه رسائل علامه طباطبایی، شامل شش رساله، به کوشش سیدهادی خسروشاهی، تنظیم و روانه بازار کتاب شده است.

نخستین رساله کتاب، «رساله ای در اثبات واجب الوجود» نام دارد که توسط آیت الله محمد محمدی گیلانی در چهار فصل ترجمه شده است.
دومین رساله، «رساله ای درباره توحید» است که دکتر همایون همتی، آن را ترجمه کرده و در پنج فصل به آن پرداخته و در انتها، مقاله الحاقی به آن ضمیمه کرده که خود این مقاله نیز به سه فصل تقسیم می شود.
سومین رساله از کتاب، «رساله خلق جدید پایان ناپذیر» نام دارد که این رساله نیز توسط آیت الله محمد محمدی گیلانی، ترجمه شده است. این رساله شامل مقاله ای با عنوان «مقاله در قوه و فعل» در 10 فصل است.
«رساله ای درباره وحی»، چهارمین مقاله این اثر به حساب می آید که توضیحات آن، توسط آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در 12 موضوع تنظیم شده است.
پنجمین رساله این کتاب، «علی(ع) و فلسفه الهی»، توسط علی اکبر مهدی پور ترجمه شده است. این رساله با عنوان «فلسفه چیست؟ و فلسفه الهی کدام است؟» آغاز می شود و سپس نگاهی گذرا به زندگی نخستین پیشوای شیعه، حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) دارد و در ادامه، به نمونه هایی از سخنان آن حضرت(ع)، درباره فلسفه الهی می پردازد.
ششمین و آخرین رساله کتاب، «رساله ای درباره اعجاز و معجزه» است که درباره این موضوع بحث می شود و سپس به اشکالات مطرح شده، پاسخ می دهد.

علامه طباطبائی، علاوه بر کتاب های مستقل، رساله های کوچکی هم دارد که در آنها مطالب عمیق فلسفی، عرفانی و دینی مطرح شده و به همین سبب ، مورد توجه دانشوران مسلمان قرار گرفته است.

این رساله ها را چند تن از دانشمندان اسلامی ترجمه و شرح کرده اند که در سه جلد به چاپ رسیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما