loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ماه خدا: پژوهشی جامع درباره ماه مبارک رمضان از نگاه قرآن و حدیث (دوره دو جلدی)

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده محمد محمدی ری شهری

مترجم جواد محدثی

مشاور علمی رسول افقی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 1094

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 29681 10003022
650,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

ماه خدا پژوهشی است جامع در باره ماه مبارک رمضان از نگاه قرآن و حدیث که به زبان فارسی و در سال 1383 ش، نوشته شده است. ساختار کتاب با یک مقدمه و درآمد از نویسنده در بیان نکاتی پیرامون آن آغاز و مطالب در پنج بخش، در دو جلد، تنظیم شده است. روش کار نویسنده در بررسی، کاوش و مستندسازی مباحث در این مجموعه، متکی به عناصر زیر است:

1. از دیدگاه وی، احادیثی که از خاندان پیامبر( ص) روایت شدهاند، در واقع، حدیث پیامبرند. 2. وی کوشیده است در حد توان، همه روایات مربوط به هر موضوع را از منابع گوناگون شیعه و اهل سنت، به طور مستقیم، استخراج و گردآوری کرده و با بهره گیری از نرمافزارهای رایانهای، آنها را در صفحات مخصوص تنظیم نماید تا زمینه گزینش کاملترین، موفقترین و کهن ترین آنها فراهم آید. در مورد استفاده از دعاها نیز جز در مواردی اندک، تنها از ادعیهای که مستند به معصومان می باشد، بهره گرفته است.

3. کوشش شده است تا از آوردن روایات تکراری، جز در موارد زیر، پرهیز نماید: - آنجا که نکته مهمی در تفاوت واژه ها و اصطلاحات، نهفته بوده است. - در مواردی که متن حدیث، در متون شیعه و اهل سنت، تفاوت داشته است. - آنجا که متن روایت، بیش از یک سطر نبوده و مربوط به دو باب بوده است. در هر موضوع، پس از ذکر آیات مربوط به آن، روایات معصومان به ترتیب زمانی( از پیامبر( ص) تا امام مهدی( عج)) آورده شده است، مگر آنکه روایتی در تفسیر آیاتِ مذکور باشد( که در این صورت، پیش از روایات دیگر آمده است) یا آنکه تناسب موضوعی روایات، ترتیب دیگری را ایجاب کرده باشد. در آغاز روایت، تنها نام پیامبر( ص) یا امامی آورده شده که حدیث از او نقل شده است، مگر آنکه راوی، فعل آنان را نقل کرده یا سؤال و جوابی در میان بوده و یا راوی، سخنی را در متن حدیث آورده باشد که کلام پیامبر( ص) یا آن امام نیست.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما