loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مراقبات ماه رمضان (عربی - فارسی)

3 (1)

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده محمد محمدی ری شهری

مترجم جواد محدثی

ویراستار محمدهادی خالقی

مشاور علمی رسول افقی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 518

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 29688 10003022
200,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

از نگاه اسلام، فلسفه خلقت انسان و هدفِ در نظر گرفته شده برای او، رسیدن به کمال مطلق است. از این رو، آنچه در منابع و متون اسلامی به عنوان رمز و راز بعثت پیامبران الهی آمده است (همچون: عدالت، علم و آزادی)، مقدّمه تربیت انسان و رسیدن او به مرتبه «انسان کامل» است.

بر پایه این شناخت، برای آنان که اسلام را باور دارند و به این آیینْ دل بسته اند، سزاوار است که از هر فرصتی برای رسیدن به این هدف والا، بهره بگیرند. در این میان، ماه رمضان برای خداجویان سالک، فرصتی است بی همتا، که اگر به خوبی مورد استفاده قرار بگیرد، به تعبیر قرآن کریم که می فرماید:

«لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ»؛
شب قدر، بهتر از هزار ماه است.
می توان یکشبه، راه هزار ماهه را پیمود.

خداوند سبحان، در این ماه بافضیلت، میهمانی ویژه ای را برای تربیت روح ترتیب داده است، به گونه ای که می تواند در حیات معنوی انسان تحوّلی پدید آورد که او را به سعادت ابدی برساند و کامیابی همیشگی را برایش تضمین کند.

نکته مهم در این مسیر، آن است که انسانی که تصمیم دارد به دنیای این ضیافت گسترده وارد شود، بداند: به کجا می رود؟ معنای میهمانی الهی چیست و چگونه باید وارد آن شود؟ چه باید انجام دهد و چگونه مسئولیّت خویش را ادا کند؟ و چگونه از آن بیرون آید؟
شناخت همه اینها ضروری است تا انسان از این میهمانی، به نحو شایسته بهره مند گردد.
پاسخ تفصیلی به پرسش های یاد شده با بهره گیری از قرآن کریم و احادیث اسلامی در کتابی به نام «ماه خدا» در اختیار پژوهشگران قرار گرفت، اما از آنجا که همه علاقمندان، فرصت کافی برای مطالعه آن مجموعه را ندارند اینک گزیده آن با نام «مراقبات ماه رمضان» تقدیم می گردد.

گفتنی است که این گزیده شامل همه تحلیل ها و مطالب اصلی کتاب «ماه خدا» است و تنها شماری از احادیثی که مضمون آنها تقریبا در احادیث موجود یافت می شود و نیز شماری از دعاها از کتاب حاضر حذف گردیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما