loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آموزش مفاهیم دینی همگام با روانشناسی رشد

ناشر شرکت چاپ و نشر بین الملل

نویسنده ناصر باهنر

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 281

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 3329 10003022
150,000 142,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب آموزش مفاهیم دینی همگام با روانشناسی رشد، نوشته ناصر باهنر است و توسط انتشارات بین الملل منتشر شده است.
یقین تعلیم و تربیت با ارزشترین و مهمترین وظیفه آدمی بشمار می آید و پایه حیات انسان بر تغییر و تطور بنا شده است و این تغییرات در تمام دوران زندگی آنان برقرار می باشد. متأسفانه از جمله بزرگترین غفلت هایی که در زمینه آموزش دینی در جامعه ما صورت گرفته، عدم توجه به روانشناسی دانش آموزان است. کتاب آموزش مفاهیم دینی همگام با روانشناسی رشد، تلاش دارد تا به دو سؤال مهم که در طول یکدیگر واقع شده اند پاسخ گوید:
1ـ کودک در رشد و تکامل دینی از چه دوره هایی عبور می کند و ویژگی های آن چیست؟
2ـ با توجه به ویژگیهای این دوره ها و درک او از مفاهیم دینی، آموزش مفاهیم دینی چگونه باید صورت گیرد.

این اثر به عنوان یکی از پژوهش های فرهنگی متخب سال 1376 از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزیده شده است. اثر حاضر تلاش دارد تا با تکیه بر روانشناسی رشد به بررسی مراحل رشد و تکامل درک دینی و با مطالعه چگونگی درک و نوجوانان از مفاهیم دینی به شیوه های مناسب آموزش معارف اسلامی در این دوره های سنی را پیشنهاد نماید.
کتاب آموزش مفاهیم دینی همگام با روانشناسی رشد از پنج فصل تشکیل شده که عبارتند از:
کودک کیست؟ مراحل رشد و تکامل درک دینی، درک کودکان و نوجوانان از مفاهیم دینی، کلیاتی در آموزش دینی و شیوه های آموزش معارف اسلامی به کودکان.

رشد کودکان از روزی که به دنیا می‌آیند تا زمانی که به درجۀ کمال می‌رسند، از مراحل متوالی و به هم پیوسته ای می‌گذرد که می‌توان آن را فصول مشخص تاریخ واحدی دانست. اگرچه این رشد ظاهرا ترقی دائم و یکنواختی است، اما در واقع کند و تند می‌شود و ادواری گاه پرجوش و خروش و گاه آرام دارد. تغییرات به ظاهر دائم و مستمر است، اما در واقع موجودی است که می‌باید مراحل معینی را طی کند.
هر یک از این مراحل زندگی از دورە پیش متأثر شده و در مرحلە بعد نیز مؤثر واقع می‌شود. به همین سبب گویند که ارکان اصلی زندگی انسان بالغ و رشید به کیفیت دوران کودکی بستگی دارد. در این دوره است که رفتار کودک، به ویژه رفتار عاطفی و اجتماعی او، در اثر ارتباط با والدین و اطرافیان تکوین پیدا می‌کند. شخص بیشتر عادت‌ها و رفتارهای عملی دوران حیاتی خویش را در دوران کودکی کسب می‌کند، در این مرحله است که کیفیت سازگاری با محیط را یاد می‌گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

رضا ذکایی

عالی است

8 اسفند 1394

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما