loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسطوره های بنیانگذار سیاست اسرائیل

تحلیلی بر هلوکاست

2.3 (3)
هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

این کتاب در سه بخش اسطوره های مینوی، اسطوره های سده بیستم و بهره برداری سیاسی از اسطوره و یک بحث پایانی تنظیم شده است.
این کتاب جنجالی ترین اثر روژه گارودی، روشنفکر فرانسوی ست که محتوایش توسط مؤسسه بازبینی تاریخی در ۲۰۰۰ به انگلیسی ترجمه و سپس به فارسی هم ترجمه شد.
گارودی در این کتاب بسیاری از بنیادهای ادعاهای جهانی یهود مبنی بر حق اش در فلسطین و مشروعیت حکومت مدرن اسرائیل را با بیانی عالمانه و مستند و دقیق افسانه دانست، مثل «افسانه های الهیاتی» تورات، «افسانه عدالت در نورنبرگ»، «افسانه شش میلیون»، و «افسانه سرزمین بی مردم برای مردم بی سرزمین». اینها و دیگر افسانه ها، بنا به استدلال های قوی گارودی، توسط صهیونیستها برای سلب مالکیت فلسطینیان از وطن شان به کار گرفته شده است.
طبق قانون ۱۹۹۰ گیسو در فرانسه، که زیر سؤال بردن وجود دسته جرایم علیه بشریت تعریف شده در منشور ۱۹۴۵ لندن را ممنوع می کند، ( کشوری که خود را به اصطلاح مهد آزادی بیان معرفی می کند) موارد متعددی از اظهارات گارودی، خصوصاً ادعای او در خصوص افسانه بودن هولوکاست غیرقانونی دانسته شد. محاکمه او در ۱۹۹۶ شروع شد و در ۱۹۹۸ محکوم شد. دادگاه در عین ناباوری حکم کرد که فصول با نامهای «افسانه محاکمات نورنبرگ و افسانه هولوکاست» در نسخه اول، با نوشتن «افسانه شش میلیون» قربانی یهودی در اتاقهای گاز هیتلر موجب «نفی هولوکاست» است.
دادگاههای فرانسه چاپ مجدد کتاب را در ۲۷ فوریه ۱۹۹۸ منع کرده و او را ۲۴۰٬۰۰۰ فرانک جریمه کردند و به چندین سال زندان تعلیقی محکوم کردند. تصمیم دادگاه بحثی را در خصوص آزادی بیان در فرانسه و اروپا موجب شد و افکار عمومی جهان فهمیدند مه این حکم کاملا سیاسی و به دور از عدالت مورد ادعای غرب است. گارودی با دادگاه حقوق بشر اروپا فرجام خواهی کرد ولی همانطور که پیش بینی می شد درخواست اش غیرقابل قبول دانسته شد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما