loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مناظره های دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

3.5 (2)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

در این کتاب متن کامل سخنان دکتر محمود احمدی نژاد، میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محسن رضایی چهار نامزد انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری آمده است.

در ایران مناظره های انتخابات ریاست جمهوری از دوره هفتم به سبک بسیار ساده ای آغاز شد اما مناظره های دوره دهم ریاست جمهوری در سال 88 پدیده ای نوظهور در تاریخ دموکراسی و انتخابات ایران و یک اقدام رسانه ای جسورانه از سوی صداوسیما بود که مشارکت حداکثری مردم و روشن شدن مواضع نامزدها را در پی داشت و بنابر نظرسنجی های علمی مخاطبان کم نظیری را به خود جلب کرد. به استناد آمار منتشر شده پربیننده ترین برنامه تاریخ تلویزیون ایران مناظره نامزدهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود. در این دوره مجموعا حدود چهار هزار دقیقه برنامه تبلیغی نامزدها از رسانه ملی پخش شد.

در همین ارتباط واحد مرکزی خبر عنوان کرده است که شبکه سه سیما با پخش مناظره میان کاندیداها، به مدت جمعا 540 دقیقه، بیشترین زمان و البته بیشترین تعداد بیننده را به خود اختصاص داد.

این مناظره ها طی دو هفته با اجرای دکتر رضا پورحسین (مدیر وقت شبکه چهار سیما)، که با حکم رئیس صدا و سیما برای این کار منصوب شده بود، برگزار شد. همچنین تعداد پیامک های ارسالی در ایام پخش مناظره های تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری، روزانه به حدود 90 میلیون رسید که در مقایسه با ایام عادی رشد 38 درصدی را نشان می دهد.

در همین ارتباط در بخشی از کتاب «مناظره ها» آمده است: در مقوله انتخابات، وظیفه و رسالت رسانه ها و به ویژه تلویزیون انعکاس اخبار مربوط به این واقعه است و در تاریخ رسانه تلویزیون ایران، در این دوره، برای اولین بار، مناظرات تلویزیونی راه اندازی شد و آمار مخاطبان این برنامه تلویزیونی دال بر جذابیت و تحقق رسالت همگن سازی این نوع برنامه سازی است.

پخش مراسمی مثل مناظرات انتخاباتی نشان دهنده فرایندی است که در آن نماینده نسلی پس از نسلی دیگر انتخاب می شود. رسانه ها باید بدانند آگاهی همه جانبه، آن طور که رهبر معظم انقلاب اشاره فرمودند (هر چند حاوی نکات انتقادی باشد)، سبب امید مردم به آینده و سرنوشت کشور می شود. از طرف دیگر، ندادن آگاهی عمیق در مورد مسائل اخلاقی و دینی به شکلی که مخاطب جوان امروزی بپسندد خود به خود باعث تهی شدن جامعه از ارزش ها می شود.

لازم به ذکر است که در پایان کتاب نیز تعدادی از تصاویر پشت صحنه مناظره های تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال 88 منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما