loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عمو غلام

داستان های ایرانی 2

5 (1)

ناشر امیرکبیر

نویسنده عبدالحسین وجدانی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 192

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این مجموعه شامل داستان های عالی، پرمغز و اصیل این مرز و بوم است که در گنجینه سرشار ادب فارسی بهره گرفته شده تا به نوعی راه گشای استفاده بهینه از این زبان و ادب ارزشمند باشد.

این کتاب مجموعه دوازده داستان کوتاه است.
نویسنده در داستان خسرو ضمن پرداختن به سرگذشت شخصیت اصلی اثر، تعبیری اخلاقی از زندگی ارائه می دهد و خاطره خود را بی پرده پوشی و بی ریا روایت می کند. در این داستان فضای کلاس و مدرسه به ویژه ساعت پرخاطره انشا و شیوه انشانویسیی دانش آموزان سالهای دور به تصویر و تصو یر درمی آید و وضعیت عمومی مدرسه به طور کلی تشریح می شود.

«از سال چهارم تا ششم ابتدایی با خسرو همکلاس بودم. در تمام این مدت سه سال نشد که یک روز کاغذ و مدادی به مدرسه بیاورد یا تکلیفی انجام دهد.
با این حال بیشتر نمره هایش بیست بود. وقتی که معلم برای خواندن انشا خسرو را پای تخته صدا می کرد دفترچه من یا مصطفی را... برمی داشت و صفحه سفیدی را باز می کرد و ارتجالا ً انشایی می ساخت و با صدای گرم و رسا، به اصطلاح امروزی ها، اجرا می کرد...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما