loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگاهی مقایسه ای به قرآن و عهدین در یک کتاب منتشر شد

کتاب «مقایسه قرآن و عهدین» اثر دل آرا نعمتی پیرعلی و لیلا هوشنگی توسط انتشارات سمت منتشر شد.

یکشنبه 27 دی 1394

کتاب «مقایسه قرآن و عهدین» کاری از دل آرا نعمتی پیرعلی و لیلا هوشنگی از سوی انتشارات سمت منتشر شد.
پرسش از این که قرآن، برترین و کامل ترین متن مقدس و کتاب مقدس یا به تعبیر رایج تورات و انجیل با هم چه نسبتی دارند پرسشی مهم، جذاب و در عین حال مناقشه برانگیز و چالشی است.
وجوه شباهت و افتراق میان دو متن و نیز میان دو بخش کتاب مقدس مسیحیان، عهد قدیم و عهد جدید، و جایگاه کتاب مقدس عبری یهودیان از دیدگاه آنها، همگی پرسش هایی مبنایی به شمار می آیند، زیرا سه دین ابراهیمی متن محورند.
در حوزه باسابقه مطالعات مقایسه ای و رویکردهای مختلف آن، مطالعه فارغ از پیش فرض ها، داوری های مرسوم و تا حد توان بی طرفانه در فهم دقیق تر این گزارش ها گامی اساسی است.
در کتاب حاضر تلاش شده تا جنبه های مختلف این پرسش به ویژه از منظر تاریخ ادیان و مطالعات دین شناسانه، در دفتر اول، و سپس معرفی و بررسی تفصیلی بخش های مختلف، اصطلاحات و مفاهیم قرآنی و عهدینی، در دفتر دوم، تا حد امکان روشن شود و در عین حال افق هایی جدید در بحث های مرتبط پیش رو نهد.
انتشارات سمت این کتاب را در 298 صفحه و با قیمت 10000 تومان روانه بازار کتاب کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط