loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

به هر قیمت: آمریکا؛ طمع، قدرت، جنگ بی پایان

ناشر خبرگزاری فارس

نویسنده جیمز ریزن

مترجم میثم علی آبادی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 376

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

اصالت قدرت و ثروت، اساس جهان بینی و دستگاه معرفت شناسی اندیشه غربی است. اصالت سود یا فایده گرایی و عقلانیت ابزاری از جمله مفاهیمی هستند که پویایی انسان غربی را معنادهی می کنند. این کتاب – که نویسنده آن از درون آمریکا این مسئله را درک کرده است- تلاش نموده است بعد رفتاری و عینیت این جهان بینی را به تصویر بکشد.
جیمز ریزن تلاش نموده است از طریق ارتباط با افراد و سیستم های امنیتی و اطلاعاتی و با حفظ هویت مخفی آنان پرده از انگیزه های سودگرایی و اصالت ثروت در مسیر مبارزه با تروریسم بردارد.
هنر نویسنده این است که انگیزه اعلام شده غرب در مبارزه با تروریسم را از زاویه منفعت طلبی برجسته می کند و مدعای ظاهری آنان را به چالش می کشد و دریچۀ جدیدی از دروغین بودن اعلام های رسمی مبارزه با تروریسم ارائه می دهد.
این کتاب با هدف نورتابی برانگیزه های پولی و مالی شرکت های امنیتی غرب در عراق و افغانستان نوشته شده است و پرده از غارت گری عناصر و سیستم امنیتی آمریکا در منطقه خاورمیانه برمی دارد.

نگارش کتاب به سبک رمان، آن را جذاب کرده و خواننده را ترغیب به تعقیب مطالب می کند.
ماحصل زحمات این نویسنده در یک جمله خلاصه می شود که هرگونه اقدام به ظاهر موجه در غرب با هر رنگ و لعابی صورت گیرد صرفاً برای پول و منفعت طلبی است. حال آنکه چهره روی پرده آمریکا، مبارزه با تروریسم، حمایت از حقوق بشر و دموکراسی است.
به طور مثال نویسنده به خوبی توانسته است اطلاعات مربوطه به انتقال پول از بانک های عراق به کوهستان های لبنان را به تصویر بکشد که چگونه شرکت ها امنیتی آمریکا به سنتی ترین شکل ممکن (با چمدان) دلارهای ملت عراق را دزدیده و در بیابان ها مخفی می کنند.
این کتاب خوانندگان محترم را با جایگاه پول در نظام سیاسی- امنیتی آمریکا آشنا می کند و مشخص می کند که همه انگیزه ها به این نقطه ختم می شود.
نویسنده انگیزه جنگ طلبی آمریکایی ها را «بی پایان» می داند چرا که طمع، پول و قدرت در فرهنگ آنان به امری سیری ناپذیر تبدیل شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما