loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تبسم خوشبختی

برنامه اخلاقی، عبادی، علمی، پزشکی مراقبت و تغذیه برای کودک آینده و بیان تاثیر زمان، مکان، محیط و تصویر ذهن در انعقاد نطفه و نسل آینده ما

4.5 (2)

ناشر حسنین علیهما السلام

نویسنده حبیب الله تقیان

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 261

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

نمونه متن کتاب تبسم خوشبختی

با چنین افرادی ازدواج نکنید :
الف : کم خرد بیشعور
عقل ، یگانه امتیاز انسان بر حیوان ، و ابزار پرستش خداوند است . به قول خواجه عبدالله انصاری ، تمام داده های خداوندی در عقل و خرد خلاصه می شود . خواجه گفته : خدایا ! آن که را عقل دادی ، پس چه ندادی ؟ و هر که را عقل ندادی پس چه دادی ؟!
اسلام نیز برای انتقال این اکسیر با ارزش ، از راه رگ و تبار ( ژن ) با تاکید فراوان ، به مردان و زنان سفارش می کند : از ازدواج با فرد کم عقل پرهیز کنید ؛ زیرا عمر و جوانی ، و مال و فرزند را در زمین نامناسب قرار داده ، و تباه خواهی کرد ...

ب : شرابخوار
پیامبر اکرم می فرمایند : هر کس دختر خود را به شراب خوار بدهد ، نسل و رحم او را قطع کرده است . فلسفه تحریم شراب نیز به خاطر سالم ماندن عقل است .
یکی از پزشکان اروپایی ، در ضمن تحقیقی ، آماری جامع از نطفه هایی که در اول سال مسیحی منعقد می شود برداشته می گوید : هشتاد درصد کودکان ناقص الخلقه ، محصول شب اول ژانویه اند . و علتش آن است که مردم در این شب که عید مسیحیان است ، به عیش و نوش زیاد پرداخته ، و در نوشیدن الکل مبالغه می کنند .
دکتر وازون گوید : اگر کودکی خرفت و با ضریب هوشی کم پیدا کردید ، اگر بتوانید اطلاعات دقیقی از زندگی پدر و مادرش به دست آورید ، حتما به این نتیجه خواهید رسید که حداقل یکی از آنها هنگام انعقاد نطفه او مست بوده است ...

ج : بد اخلاق
مردی از شیعیان امام رضا (ع) به آن حضرت نامه ای نوشت ، و در مورد خواستگار دخترش ، با آن جناب مشورت کرد . او نوشته بود : جوانی به خواستگاری دختر من آمده که از هر لحاظ مناسب است ، اما قدرت بد اخلاق است .
امام (ع) فرمود : اگر بد اخلاق است ، دختر به او مده !
و در صفحات قبل با بیان های مختلف ، از ائمه دین (ع) نقل شده که صفات نیک ، از جمله کرامت های اخلاقی از راه ژن به فرزند منتقل می گردد ... ( صفحه 24 )

انتخاب زمان عروسی
در این که زمان ها و مکان ها ، روی فکر ، اعصاب و شرایط جسمی انسان تاثیر گذار است شکی نیست . و ما در اوقات آمیزش ، این بحث را در حد امکان پی خواهیم گرفت و به برخی از علل و عوامل کراهت و یا استحباب بعضی از اوقات برای عروسی و مجامعت اشاره خواهیم کرد .
اندک زمانی پیش نیست که دانشمندان به ارتباط زمان و مکان و محیط ، یا شرایط روحی جسمی انسان پی برده اند . اما قرآن از زبان خلیل الرحمن ابراهیم (ع) حکایت می کند : که بیش از سه هزار سال قبل فرمود : ابراهیم نگاهی به ستارگان انداخت و فرمود : من بیمارم .
یعنی ابراهیم (ع) با مطالعه در ستارگان ، بیماری خود را تشخیص می داد و آن روزگار بسیار دور نیست که ما حتی بیماری خود را از راه های دور و در آفاق جستجو کنیم و با نظر کردن در آسمان ها ، ساکنان بیمار زمین را بشناسیم ، بنابر این اگر فردی با اطلاع دینی به شما گفت : امشب ( انجام عروسی ) به علت ورود ماه در برج عقرب و یا ... کراهت دارد و به شب دیگری موکولش کنید ، مطمئن باشید ، حرف خودش نیست و مطلبی را بازگو می کند که از وحی سرچشمه گرفته است . ( صفحه 40 )

رعایت اعتدال در لذت جنسی
اندازه نگهداشتن و زیاده روی نکردن ، تنها در امور مالی و خوراک پسندیده نیست ؛ بلکه رعایت حد اعتدال در امور جنسی نیز مورد سفارش پیشوایان دینی و دانشمندان است ؛ یک انسان همیشه باید این نکته را مد نظر داشته باشد که بدن او ظریفیت مخصوصی دارد و تحمل بار اضافی آن را فرسوده و از بین می برد .
امیر مومنان (ع) می فرمایند : هر کس می خواهد عمری دراز داشته باشد ، از آمیزش جنسی با زنان بکاهد .
و چون از آن جناب از آمیزش با زنان سوال شد ؟ فرمود : شرم و حیایی است که کنار می رود و آلات جنسی که در هم می آمیزد ، شبیه ترین کارها به دیوانگی است ، زیاده روی در آن آدمی را پیر می کند و هوشیاری پس از جنون آن پشیمانی دارد . ( صفحه 135 )
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما