loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گذر‌ی بر سایت استاد خسروشاهی

نویسندگان مرتبط : سید هادی خسروشاهی

پایگاه اطلاع‌رسانی استاد «سید هادی خسروشاهی» با طراحی و امکانات جدید به نشانی
www.khosroshahi.net در دسترس علاقه مندان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه قرار گرفت.
این پایگاه از بخش‌های مختلفی با طراحی و امکاناتی همچون: جستجو، چاپ (پرینت)، ارسال مطلب برای دیگران از طریق ایمیل، امکان اظهارنظر درباره هر یک از مطالب تارنما (سایت) در زیر همان بخش و ... برخوردار است.

معرفی بعضی از بخش‌های سایت
کتاب ها:
این بخش از سه زیرمجموعه؛ کتاب‌های فارسی، کتاب های عربی و دانلود کتاب تشکیل شده است. با ورود به بخش‌های کتاب های فارسی و عربی می‌توانید ضمن مشاهده تصویر روی جلد هر کتاب، شناسنامه، فهرست مطالب مندرج در هر کتاب و نیز متن هر کتاب را به طور کامل مطالعه نمایید.
همچنین با ورود به بخش دانلود کتاب، متن کامل کتاب مورد نظرتان را می توانید با فرمت پی. دی. اف. (pdf) دانلود کنید.
مقالات:
این بخش به سه زیر مجموعه؛ مقالات سیاسی، فرهنگی و تاریخی تقسیم شده است.
در این قسمت به تفکیک موضوع، می توانید مقاله هایی را که به قلم استاد خسروشاهی به رشته تحریر در آمده است را مطالعه بنمایید که بعنوان نمونه مقالاتی درباره سید جمال الدین حسینی اسدآبادی، امام موسی صدر، اخوان المسلمین و آیت الله کاشانی اشاره کرد.
مصاحبه:
این بخش به سه زیر مجموعه؛ سیاسی، فرهنگی و تاریخی تقسیم شده است.
در این بخش به تفکیک می توانید مصاحبه هایی که رسانه های مختلف با استاد خسروشاهی که درباره موضوعات مختلف از جمله امام خمینی، علامه طباطبایی، سید جمال الدین اسدآبادی، نواب صفوی و حرکت های اسلامی معاصر جهان اسلام انجام داده اند، را مطالعه کنید.
خاطرات:
این بخش به سه زیرمجموعه؛ علما و مراجع، شخصیت های داخلی و شخصیت های بین المللی تقسیم شده است.
در بخش علما و مراجع؛ می توانید مطالبی را درباره حضرات آیات امام خمینی، آیت‌الله خویی، علامه طباطبایی، آیت‌الله اراکی، آیت‌الله کاشانی و ... مطالعه کنید.
در بخش شخصیت های داخلی نیز می توانید مطالبی را درباره حضرات آیات قاضی طباطبایی، صدوقی، جمی و علامه میرزا حسن مصطفوی، علی دوانی، سراج انصاری و ... ؛ شهیدان آیت‌الله مرتضی مطهری، آیت‌الله دکتر سید محمد بهشتی، آیت‌الله دکتر مفتح، نواب صفوی، آیت‌الله سعیدی و ... و همچنین شخصیت هایی چون مهرداد اوستا، دکتر علی شریعتی، غلامرضا سعیدی، دکتر یدالله سحابی، مهندس مهدی بازرگان، دکتر سید جعفر شهیدی، کیومرث صابری فومنی، سید مصطفی عالی نسب، صدر بلاغی و ... مطالعه بنمایید.
در بخش شخصیت های بین المللی نیز می توانید مطالبی درباره آیت‌الله شهید محمدباقر صدر، امام موسی صدر، اکرم زعتیر، زینب الغزالی و برخی از رهبران جنبشهای اسلامی معاصر و... مطالعه کنید.
ویژه نامه:
در این بخش، ویژه نامه هایی درباره شخصیت هایی همچون علامه طباطبایی، اقبال لاهوری، اشعار نزار قبانی درباره مقاومت، علامه جلال الدین آشتیانی، نواب صفوی، بهاییت و ... منتشر شده است.
از دیگر ویژه نامه های این بخش می توان به مصلح جهانی مهدی موعود(عج)، دیدگاه اهل سنت درباره مهدی منتظر(عج)، میزگرد تقریب بین مذاهب اسلامی در مصر، شناخت مصر از درون نیز اشاره کرد.

تماس با ما:
ایمیل مدیریت سایت:
سید محمود خسروشاهی
mahmood.khosroshahi@gmail.com

ایمیل دریافت نظرها، پیشنهادها و انتقادها: info@khosroshahi.org

استاد خسروشاهی در یک نگاه:
* زاد روز: 1317 ه. ش. تبریز (استان آذربایجان شرقی).
* تألیفات و آثار استاد ـ اعم از تألیف و ترجمه ـ به زبان فارسی و عربی (علاوه بر صدها مقاله در نشریات اسلامی ایران و جهان اسلام) بالغ بر 80 جلد می‏شود که بیش از 50 جلد آنها تاکنون بارها در داخل و خارج چاپ شده و بعضی از آنها بیش از 30 بار تجدید چاپ شده است. علاوه بر تألیفات و ترجمه‏ها، 120 جلد کتاب دیگر نیز با تحقیق، توضیح و یا مقدمه و اشراف ایشان در ایران، ایتالیا، مصر، ترکیه و ... چاپ و منتشر شده است که از آن جمله می توان به آثار زیر اشاره کرد:
- ترجمه امام علی(ع) صدای عدالت انسانی نوشته جرج جرداق در 5 جلد.
- مجموعه آثار علامه طباطبایی(ره) در 21 جلد.
- مجموعه آثار سید جمال الدین اسد آبادی در 9 جلد.
- مجموعه حرکت‌های اسلامی معاصر در 6 جلد.
- ترجمه آثاری از سید قطب، محمد قطب، راشد الغنوشی، کلیم صدیقی، فتحی شقاقی و....
- اهل البیت(ع) فی مصر، عبدالله بن سباء، قصة التقریب، مصلح جهانی و ... .
* موسس مرکز بررسی‌های اسلامی قم ـ به سال 1351 ـ مرکز فرهنگی اسلامی اروپا، در ایتالیا (رم) ـ به سال 1360 ـ تأسیس دو ماهنامه به زبان انگلیسی به نام‏های: «انکوائری» و «افریکن ایونتس» و مجله‏ای هفتگی به زبان عربی به نام «العالم» در انگستان (لندن) ـ با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ و دوفصلنامه به زبان ایتالیایی به نام‌های: «پیام اسلام» و «برای جهانی نو» .
* سمت های اجرایی: نماینده امام خمینی(‏قدس سره) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سفیر ایران در واتیکان، رییس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در مصر (قاهره)، مشاور وزیر امورخارجه و ... .
* استاد حوزه، دانشکده حقوق و علوم سیاسی و دانشگاه تهران، و دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه.

آثار مکتوب زیر از این نویسنده و شخصیت برجسته نهضتهای اسلامی معاصر در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
خاطرات زندگی صبحی و تاریخ بابیگری و بهائیگری
فدائیان اسلام : تاریخ ، عملکرد ، اندیشه
مصلح جهانی و مهدی موعود از دیدگاه اهل سنت
یادنامه امام موسی صدر

دوشنبه 14 تیر 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط