loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عصاره اندیشه ها و آرمان ها در ویژه نامه فرهنگ عمومی

ویژه نامه فرهنگ عمومی در شماره جدید خود می‌نویسد: اجتماعی که اهل مطالعه و کتابخوانی است با یک اجتماع دور از مطالعه به نحوی بارز و بسیار محسوس و در وجوه و ساحات مختلف تفاوت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره جدید ویژه نامه فرهنگ عمومی به تبیین عصاره اندیشه ها و آرمان ها پرداخته است.

در قسمتی از سرمقاله این ویژه نامه آمده است: «نمی توان در این واقعیت مهم تردید کرد که مطالعه و کتابخوانی موجب تقویت و تعمیق تفکر و اندیشه خلاقیت می گردد. مطالعه اگر به صورت یک جریان مستمر و یک عادت دائمی درآید، تدریجا امکان ژرف اندیشی و تیزبینی را در فرد و اجتماع کتابخوان افزایش می دهد و موجب شکل گیری یک جهان بینی و نحوی نگرش و رویکرد با ثبات ذهنی و فکری و حتی پیدایی یک سلسله حالات عاطفی و رفتاری متناسب با خود می گردد.»

در این ویژه نامه یادداشت ها و گفتارهایی از منوچهر آشتیانی، حجت الإسلام رضا غلامی، دکتر سید محمد حسینی، دکتر محمدجعفر محمدزاده، عباس معلمی، سید محمد جواد ابطحی، محمد اسماعیل کوثری، حجت الاسلام رضا آشتیانی عراقی، مهندس منصور واعظی، حجت الاسلام حسین ابراهیمی، دکتر غلامعلی حداد عادل، دکتر مجتبی رحماندوست، راضیه تجار و ... وجود دارد.

برخی از مطالبی که در این ویژه نامه می خوانیم: برای اصلاح فرهنگ عمومی باید «کتاب» منتشر شود، عصاره اندیشه ها و آرمان ها، کتاب زیباترین ظرف ثبت اندیشه در دل و جان انسان هاست، برای توسعه و ترویج کتاب عزم ملی لازم است، وقف کتاب برای مطالعه، از بیت الکلمة تا دارالعلم، همه وقت در همه جا، انسان رسانه ای و بسط نهیلیسم، جزیره امن کتاب در دریای مواج رسانه ها، سی به راسته کتابفروشی ها و کوچه کتاب است.

ویژه‌ نامه فرهنگ عمومی به مدیر مسؤولی منصور واعظی و صاحب امتیازی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی به تازگی در 288 صفحه به قیمت 4000 تومان به انتشار رسیده است.

این نشریه در موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب عرضه می شود.

دوشنبه 2 مرداد 1391
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط