loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آثار علامه عسگری با ویرایش جدید آمدند

علامه سید مرتضی عسگری مدتی پیش کتاب «تهمت‌ها و دروغ ‌پردازی در کتاب "لله ثم للتاریخ"»را در رد شبهات و پاسخگویی به سوالات نویسنده کتاب ضد شیعی «لله ثم للتاریخ» تألیف کرد. نویسنده ضد شیعی مذکور، پس از مدتی به دین اسلام گروید و اثری در رد کتاب نخست خود نوشت. ویراست جدید اثر علامه عسگری، روند این جریانات را به تفصیل می‌کاود و منابع جانبی مطالعات این حوزه را نیز معرفی می‌کند.

مرتضی بهرامی‌خوشنودی، ویراستار این نوشتار، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «تهمت‌ها و دورغ‌پردازی در کتاب(لله ثم للتاریخ)» را پاسخ به شبهاتی دانست که یک نویسنده ناشناس با نام مستعار «سید حسین موسوی» در کتاب خود به آنها پرداخته است.

وی افزود: او در این کتاب ادعا کرده که در حوزه علمیه شیعه درس خوانده و به این نتیجه رسیده است که اعتقادات شیعه دچار انحراف از اسلام راستین است. علامه عسگری در کتاب خود به رد شبهات عنوان شده می‌پردازد و اثبات می‌کند که نویسنده اثر هیچگاه شیعه نبوده است و با فرهنگ شیعه و اطلاعات حوزه علمیه آشنایی ندارد. او مطالب دروغی را بر اساس منابع غیر شیعی در این اثر عنوان کرده است.

ویراستار کتاب «تهمت‌ها و دروغ‌پردازی در کتاب(لله ثم للتاریخ)» همچنین از بازچاپ اثری دیگر از مجموعه کتاب‌های علامه عسگری خبر داد و گفت: کتاب «ولایت امام علی(ع) در قرآن و سنت» نیز به ویرایش مجدد رسیده است و با حذف و افزایش برخی از اطلاعات، در مرحله حروف‌چینی قرار دارد.

بهرامی‌خوشنودی درباره محتوای این اثر اظهار داشت: مدت‌ها پیش نوشته‌ای از سوی یکی از علمای اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان منتشر شد، مبنی بر این که مساله امامت و ولایت امیر‌المومنین علی(ع) در قرآن مطرح نشده است، حال آن که شیعیان آن را از اصول دین می‌دانند و لذا آنها به انحراف رفته‌اند! علامه عسگری در این کتاب با استناد به منابع و اعتقادات اهل سنت، به این گفته او پاسخ داده و این موضوع را بر اساس آیات ولایت که در قرآن آمده، اثبات کرده است.

این دو اثر علامه عسگری قرار است تا پایان سال جاری از سوی مرکز انتشار آثار این اندیشمند شیعی در قطع رقعی چاپ شوند.

علامه سید مرتضی عسگری، روز دوشنبه هجدهم جمادى الثانى 1332 هجری قمری در شهر سامراء در جوار ملکوتى بارگاه دو امام همام حضرت هادى و حضرت عسکرى ‏علیهماالسلام متولد شد. او از جمله اندیشمندانی بود که به مناظره و گفت‌وگو با اهل سنت می‌پرداخت و بر اساس کتاب‌های آنها می‌کوشید اختلافات برخورد میان مکتب اهل‌بیت(ع) و مکتب خلفا را برطرف کند.

وی تألیفات‌ فراوانی‌ به‌ زبان‌های‌ عربی‌ و فارسی‌ دارد. اکثر این کتاب‌های در کشورهای‌ عربی، به ویژه در کشور مصر منتشر و با استقبال‌ اسلام‌‌پژوهان‌ مواجه شده‌اند. برخی‌ از آثار علامه، به‌ زبان‌ انگلیسی‌ نیز ترجمه‌ شده‌ اند.

از ویژگی‌های‌ آثار علاّمه، بیان‌ روشن، واضح‌ و نثر بسیار روان‌ و سلیس‌ است‌ که‌ خواننده‌ را به‌ سوی‌ خود می‌خواند. وی افزون‌ بر بررسی‌ کتاب‌های‌ شیعه، احادیث‌ و روایات‌ اهل‌ سنّت‌ را بررسی‌ می‌کرد، به‌‌گونه‌ای‌ که‌ این‌ آثار، مرجع‌ و منبعی‌ قابل‌ اعتمادی برای‌ آنان‌ به‌ شمار می‌رود. کوشش‌های‌ علامه‌‌ عسگری‌ برای‌ مصون‌ ماندن‌ اسلام‌ از تحریف، مورد تقدیر هر دو مکتب‌ قرار دارد. ‌

از مجموعه تألیفات علامه عسگری می‌توان کتاب‌های «صلاة ابی بکر؛ آخرین نماز پیامبر(ص)»، «صد و پنجاه صحابی ساختگی»، «احادیث ام المومنین عایشه»، «عبد الله بن سبا»، «معالم المدرستین»، «عقائد اسلام از القرأن الکریم»، «القرآن الکریم و روایات المدرستین»، «ولایة امام علی علیه السلام در قرآن و سنت»، «حدیث کسا در کتب خلفا و اهل البیت»، «منهج بحث تاریخی نزد العلامة العسکری»، «با أبی الفتوح التلیدی در کتاب أنوارالباهرة»، «بر مائدة کتاب و سنة»، «آرا و نظرات پیرامون عبد الله سبا»، «اسطوره سبعه» را نام برد.

پنجشنبه 26 آذر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط