loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آثار مستور و امیریان در نمایشگاه کتاب

نویسندگان مرتبط : داوود امیریان | مصطفی مستور | سید هاشم حسینی

اهالی ادب درحالی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را از چند روز آینده در پیش خواهند داشت، که برخی با دست پر و برخی دیگر نیز با همان آثار سابق خود در این رویداد بزرگ ادبی حضور می‌یابند.

هرچه هست همان آثار قبلی است
در همین رابطه "مصطفی مستور" از نویسندگان و منتقدان ادبیات داستانی در گفتگو با شبکه ایران، عنوان کرد: «کتاب تازه‌ای را برای ارائه در نمایشگاه ندارم و هرچه هست همان آثار قبلی است. فکر هم نمی‌کنم که این کتاب‌ها برای این رویداد دوباره تجدید چاپ شوند.»

این نویسنده که آثارش مورد استقبال مخاطبان کتاب قرار دارد، افزود: «علاوه بر اینکه کتاب جدیدی برای نمایشگاه ندارم، متأسفانه خودم هم به دلیل مشکلاتی نمی‌توانم نمایشگاه کتاب امسال را از نزدیک ببینم.»

نگارش داستانی تازه‌ به قلم مستور
مستور با این حال گفت: «در حال حاضر مشغول نوشتن داستان دیگری هستم اما بهتر است سرانجام آن مشخص شود تا بتوان بهتر در مورد آن توضیحاتی داد.»

کتاب‌های "چند روایت معتبر"، "حکایت عشقی بی‌قاف، بی‌شین، بی‌نقطه، "عشق روی پیاده‌رو"، "من دانای کل هستم"، "من گنجشک نیستم" و... از جمله آثار مستور محسوب می‌شوند که به دلیل استقبال مخاطبان برخی چاپ‌های چندین باره را به خود دیده‌اند.

همچنین "استخوان خوک و دست‌های جذامی"، "روی ماه خداوند را ببوس"، استخوان خوک و دست‌های جذامی" و... از او نیز در بازار کتاب‌ برخی کشورها توزیع شده‌اند.

"تهران در بعد از ظهر" آخرین مجموعه داستان این نویسنده محسوب می‌شود که سال گذشته همزمان با نمایشگاه کتاب، در اختیار مخاطبان کتاب‌های داستانی قرار گرفت.

فعلا قصد نوشتن ندارم!
از سوی دیگر "داود امیریان"؛ نویسنده حوزه کودک و نوجوان و چهره شناخته شده آثار طنز و حوزه فیلمنامه‌نویسی در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: «کتاب جدیدی را برای نمایشگاه ندارم. البته قرار است کتاب‌هایی همچون "رفاقت به سبک تانک"، "فرزندان ایرانی"، "جام جهانی در جوادیه" و... در چاپی مجدد عرضه شوند.»

او همچنین افزود: «در حال حاضر داستان یا فیلمنامه‌ای را در مرحله نگارش ندارم. فعلا قصد نوشتن ندارم و می‌خواهم چندی را استراحت کنم!»

امیریان تاکنون کتاب‌هایی همچون مجموعه‌ طنز پنج جلدی «ترکش‌های ولگرد»، «وقتی آقاجان دستگیر شد»، «خداحافظ کرخه»، «دوستان خداحافظی نمی‌کنند» و ... را منتشر شده‌ است.

همچنین او فیلم‌نامه‌نویس آثاری سینمایی همچون «نفوذی»، «رقص مردگان»، «ترانه کوچک من»، «آخرین نبرد»، «بهشت منتظر مى‌ماند» و... بودعنوان می‌گیرد.

همان چاپ نخست "گل سنگ" در نمایشگاه

سید هاشم حسینی از نویسندگان داستانی انقلاب نیز در گفتگو با شبکه ایران، ضمن اعلام اینکه آثارش در نمایشگاه تجدید چاپ نخواهند شد، خبر داد: «رمان "گل سنگ" که برگزیده‌ دومین جشنواره‌ داستان انقلاب شناخته شده در چاپ نخست در نمایشگاه عرضه می‌شود و بقیه هم در همان چاپ قبلی توزیع خواهند شد.»

"گل‌سنگ" به بررسی وقایع سال‌های پایانی حکومت پهلوی و آغاز انقلاب اسلامی اختصاص دارد. داستان کتاب حکایت مأموریت سری اعضای ساواک برای یافتن شخص رابطی است که اعلامیه‌های امام خمینی(ره) را در بین کسبه بازار توزیع می‌کند.

با این حال حسینی که نگارش داستان‌های دیگری برای گروه سنی کودک را در دست نگارش دارد، عنوان کرد: در حال حاضر نوشتن رمانی دیگر را شروع نکرده‌ام اگرچه رمانی را در مدت اخیر به حوزه هنری سپرده‌ام که عنوان خاصی برای آن مشخص نشده اما روایتی تاریخی از جریان قفقاز و داغستان را مورد پردازش قرار داده است.

گفتنی است « زخم و افغان»، «من و رضا و آیدین»، «اشک آخر»،« خاک و سه داستان دیگر»، « یک رئیس جمهور استخدام می‌شود» و.... پیش از این از این نویسنده به چاپ رسیده است.

گفتنی است غالب آثار این سه نویسنده و منتقد ادبی در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

چهارشنبه 24 فروردین 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط