loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار «انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره)» غنوشی

نویسندگان مرتبط : سید هادی خسروشاهی | راشد الغنوشی

کتاب «انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره)، مسأله فلسطین و طرح صهیونیسم و حاکمیت علما یا روشنفکران» نوشته شیخ راشد الغنوشی (رهبر جنبش النهضه تونس) به همت استاد سید هادی خسروشاهی ترجمه و منتشر گردید.
آنجه که در این کتاب می‏خوانیم مجموعه‏ای از مقالات و گفتارهای استاد راشد الغنوشی (رهبر جنبش النهضه تونس) است که در سال‏های گذشته و به مناسبت‏های گوناگون در جرائد و مجلات چاپ شده است و اکنون به مناسبت بیداری اسلامی در منطقه و خیزش مردم کشور اسلامی تونس، با ویرایشی جدید و اضافاتی در یک مجلد عرضه می‏شود. هدف و ماهیت بیداری اسلامی در تونس، با مطالعه این کتاب روشن می‏گردد.
دانشمند محترم و گردآورنده و مترجم در یادداشتی بر چاپ جدید این کتاب می‏نویسد: «بحث‏ها کلاً درباره انقلاب اسلامی ایران و رهبری این حرکت است که از دیدگاه مولف شیخ راشد الغنوشی، موجب تجدید حیات اسلام در عصر ما گردیده است. برای این بخش، عنوان یکی از بحث‏ها حرکت امام خمینی(ره) و تجدید حیات اسلام انتخاب شده است.»
کتاب شامل سه بخش درباره انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره)، ماهیت طرح صهیونیسم و مسأله حکومت علما یا روشنفکران است. در بخش نخست که درباره کتاب و مولف آن به قلم استاد خسروشاهی است، یادداشتی بر چاپ جدید، درباره کتاب و مولف و همچنین مسأله تجدید حیات اسلام می‏آید که در آن به فعالیت‏های این نویسنده و اندیشمند مسلمان می‏پردازد. بخش اول کتاب از دو قسمت تشکیل شده است و نویسنده در هر یک از بخش‏ها به «امام خمینی(ره) و تجدید حیات اسلام» و «انقلاب اسلامی ایران پیشتاز حرکت‏های اسلامی» می‏پردازد.
بخش دوم، مسأله فلسطین و ماهیت طرح صهیونیسم نام دارد که چند تحلیل سیاسی از شیخ راشد الغنوشی در اوائل دهه هشتاد میلادی می‏آید که پیش از آن، به عنوان تحلیل‏های درون تشکیلاتی برای مطالعه کادرهای حرکت اسلامی «النهضه» تونس نوشته شده است.
بخش سوم کتاب هم ترجمه سه گفتگوی راشد با نشریات مختلف است که به «تجدید حیات اسلام: حاکمیت علما یا روشنفکران»، «تونس و ایران اسلامی»، و «مرکزیت مسأله فلسطین» می‎پردازد. گفتگوی اول با ماهنامه «عربیا» (چاپ لندن، دسامبر 1986) است که پس از آن حکومت ارتجاعی وقت تونس، اعضای کادر رهبری حرکت الاتجاه اسلامی را ممنوع‏الملاقات کرد. گفتگوی دوم و سوم در هفته‏نامه «العقیده» (چاپ الجزایر، اکتبر 1991 و آوریل 1991) منتشر شده است.
مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، چاپ اول این کتاب را در 256 صفحه، قطع رقعی، تیرا‍ژ 1000 نسخه و قیمت 4000 تومان روانه بازار کتاب و اندیشه کرده است.

چهارشنبه 4 آبان 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط