loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

طریق بندگی: تبیین سبک زندگی اسلامی در بیانات استاد اخلاق و معرفت حضرت آیت الله خوشوقت (ره)

مجموعه کتاب های صراط مستقیم - 1

3.7 (6)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 12987 10003022
110,000 99,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«طریق بندگی» عنوان کتابی است که سعی کرده از مجموعه بیانات بجای مانده از «آیت الله خوشوقت» محورهای اصلی این روش عملی را صورتبندی کند. کتاب بر اساس ۴ سخنرانی مهم معظم له در جلسه درس اخلاق عمومی در مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها -که طی آن عصاره دیدگاه اخلاق و تقوایی خود را تبیین کرده اند- استخراج شده است و البته برای تکمیل و اتقان مباحث از مجموعه بیاناتی که در طی سالیان متمادی در مکانهای مختلف (قم- مشهد- ورامین – تهران و شهرهای دیگر) در همین موضوع ضبط شده، بهره برداری شده است. کتاب در ۵ فصل تنظیم شده است:

فصل اول: صراط مستقیم /

فصل دوم: حقیقت تقوی/

فصل سوم : نقش اعتقادات دینی در تقوی/

فصل چهارم: ارکان اخلاق عملی برای تحصیل تقوی/

فصل پنجم: در آداب اخلاق فردی و اجتماعی/

تبویب کتاب به این ۵ فصل برآمده از بیان «مقدمه» مهمی است که از سوی «آیت الله خوشوقت» پیش از تبیین روش اخلاق عملی طرح می شد. از نظر ایشان کل مسایل موجود در «مسیر تقوا و بندگی» ذیل سه پرسش بنیادین و عمده قابل دسته بندی است که نه تنها باید اینها را از خداوند پرسید بلکه خود او قبلا پاسخ این سه پرسش را داده و در اختیار قرار داده است: ۱- نوع ارتباط خدا با انسان چگونه است؟ ۲- نوع ارتباط این انسان با خودش چگونه است؟ ۳- نوع ارتباط این انسان با انسانهای دیگر چگونه است؟ . کتاب «صراط مستقیم» تلاش دارد در چهار فصل اول به مهمترین مطالبی که از قرآن و سنت برای فهم دقیق سؤال اول و دوم و پاسخ بدانها استخراج می شود را تبیین کند؛ لذا در فصل اول به تبیین «حقیقت تقوا» که همان «حرکت در صراط مستقیم» است می پردازد و سپس در فصل دوم مستقلا به بحث از «تقوا» ، اینکه شامل چه چیزهایی می شود ، چگونه به دست می آید و مهمترین موانع پیش روی آن کدام است وارد می شود. در فصل سوم به نقش «باورها»ی آدمی در گرایش به تقوا یا بی تقوایی توجه شده است. در این فصل انواع باورهای اصلی و نقش پیش برنده یا بازدارنده شان مورد بحث قرار می گیرد. فصل چهارم به جایگاه «ذکر» در تقویت تقوا و راهبری آن اشاره می شود. فصل آخر و پنجم کتاب مربوط به سؤال بنیادین سوم است. موضوع این فصل را آداب تقوایی-اخلاقی مربوط به اعمال فردی/جمعی و حکومتی تشکیل داده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما