loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

امیرحسین فردی

امیرحسین فردی متولد ۱۳۳۸ از توابع شهرستان اردبیل است و به عنوان مدیر مسئول کیهان بچه ها در عرصه رسانه ها نیز حضوری فعال دارد. عضویت در شورای داستان «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» و مدیریت کارگاه قصه و رمان حوزه هنری، عضو هیأت داوران کتاب سال ادبیات دفاع مقدس در بخش داستان و رمان کودک و نوجوان از جمله فعالیت های فرهنگی وی محسوب می شود.

«امیرحسین فرد ی» مثل هیچکس نیست. یاد رسول ملاقلی پور به خیر که د ر آئین نکود اشت فرد ی د ر حوزه هنری گفت: جیگرش سیخی یه میلیون!امیرحسین فردی با ادبیات انقلاب اسلامی پیوند ناگسستنی دارد.این پیوند هم، نه امروز و به سبب مسئولیتی که در جشن داستان انقلاب دارد ایجاد شده است بلکه شاید به سال های آغازین دهه شصت که اولین رمانش را نوشت برمی گردد. امیرحسین فردی هم به جهت رمان هایی که تا کنون در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی نوشته ( سیاه چمن و اسماعیل) و هم به لحاظ مسئولیتی که در جشنواره داستان انقلاب دارد(دبیر جشن داستان انقلاب) در این حوزه بیش از هر نویسنده، مسئول و کارشناسی صاحب نظر شناخته می شود.او بر این باور است که هر نویسنده ای با هر تفکری نمی تواند درباره انقلاب بنویسد و خود را نویسنده این موضوع بداند چرا که نویسنده انقلاب باید در وهله اول به آن باور و تعهد کامل داشته باشد و نبود نویسنده ای با این ویژگی در سال های اولیه پیروزی را مهمترین دلیل نداشتن آثاری درخور با این مضمون می داند.
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    یکشنبه 12 آبان 1387
  • شناسه
    1954
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط