loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حکومت حکیمانه: نقد نظریه حکمت و حکومت دکتر مهدی حائری یزدی برگرفته از درس های محمد مومن قمی

ناشر دفتر نشر معارف

تحقیق و تنظیم کتاب محمدمهدی بهداروند

سخنران محمد مومن قمی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 104

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب «حکومت حکیمانه» (نقد نظریه حکمت و حکومت) برگرفته از درس های آیت الله محمد مؤمن قمی با تحقیق و نگارش حجت الاسلام محمدمهدی بهداروند از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

در کتاب «حکومت حکیمانه» به نقد دیدگاه مهدی حائری یزدی در باب ولایت فقیه است که برگرفته از درس های خارج فقه آیت الله محمد مؤمن قمی است، پرداخته شده و در نهایت نقد و بررسی مبانی نظریه حکمت و حکومت دنبال می شود.

کتاب «حکومت حکیمانه» شامل «مقدمه، بررسی نظریه وکالت حکیم و بررسی و پاسخ به شبهات: عدم امکان تشریع در اجرائیات، تناقض میان جمهوریت و مبنای ولایت فقیه، غفلت مستشکل از مفهوم ولایت فقیه، وجود تناقض در قانون اساسی کشور، مغالطه لفظی حکومت و حاکمیت فقیه» است. در این کتاب نظریات علمایی مانند «محقق کرکی، شیخ ابوالصلاح حلبی، میرفتاح مراغی، ابن ادریس حلی، صاحب جواهر، محقق حلی، سید محمد بحرالعلوم و شیخ مرتضی انصاری» راجع به ولایت فقیه آمده است.

در این کتاب نظر سید محمد بحرالعلوم در باب ولایت فقیه آمده و نوشته شده است: «کسی که فتاوی فقهای شیعه را بررسی کرده باشد در می یابد که آنان بر وجوب رجوع به فقیه در موارد متعددی اتفاق نظر دارند با اینکه در آن موارد نص خاصی وارد نشده، لکن فقهاء با استناد به ضرورت دلیل عقلی و نقلی قائل به عمومیت ولایت برای فقیه شده اند، بلکه نقل اجماع بر ولایت عامه فقیه بیش از حد مستفاضه است و بحمدالله این مسأله آن قدر واضح است که هیچ شک و شبهه ای در آن را ندارد.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما