loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

محسن قرائتی

مسئولیت نهاد «ستاد اقامه نماز»

استاد قرائتی در چهارده سالگی وارد حوزه علمیه کاشان شد و در جلسات تفسیر قرآن آیت الله شیخ علی نجفی شرکت کرد. پس از اتمام دروس سطح و آغاز درس خارج حوزه علمیه قم، در تألیف تفسیر نمونه که زیر نظر آیت الله ناصر مکارم شیرازی منتشر می شد، مشارکت جست تا آنکه این تفسیر در ۲۷ جلد به اتمام رسید.
سبک تبلیغ وی ابتکاری است، وی در ارائهٔ مطالب پای تخته سیاه رفته و معارف دینی را با زبانی ساده و روان بیان می کند. لذا پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به پیشنهاد شهید مرتضی مطهری و پذیرش حضرت امام خمینی (ره) برای اجرای برنامه درس هایی از قرآن، به تلویزیون جمهوری اسلامی ایران رفت. این برنامه از سال ۱۳۵۸ تاکنون ادامه دارد. همچنین از سال ۱۳۶۹ برنامهٔ رادیویی «آینهٔ وحی» در زمینهٔ تفسیر قرآن، توسط وی آغاز و تا سال ۱۳۸۴ ادامه یافت.
استاد گرانقدر محسن قرائتی مسئولیت نهاد «ستاد اقامه نماز» را نیز بر عهده دارد. وی در اردیبهشت سال ۱۳۶۱ به «نمایندگی ولی فقیه» در سازمان نهضت سوادآموزی منصوب شد و سپس ریاست این سازمان را نیز بر عهده گرفت که این مسئولیت را تا اسفند ۱۳۸۹ داشت.
  • زادروز
    1324
  • محل تولد
    کاشان
  • نام کامل
    حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    دوشنبه 6 مهر 1388
  • شناسه
    4508
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط