loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هیئت: فضیلت و آیین مجالس ذکر اهل بیت (ع) در بیان و سیره ائمه هدی (ع)، حضرت امام خمینی (قدس سره) و رهبر معظم انقلاب (مدظلله العالی)

ناشر دفتر نشر معارف

تعداد صفحات : 274

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

هیئت (فضیلت و آیین مجالس ذکر اهل بیت (علیهم السلام) در بیان و سیره ائمه هدی(علیهم السلام) امام خمینی(قدس سره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، عنوان کتابی است که بنا به ضرورت تعیین شیوه مطلوب برگزاری مجالس جشن و عزای اهل بیت و روشنگری نسبت به آسیب هایی که امروزه در برخی از این مجالس شاهد آنیم، نگارش یافته است.
در بخش اول این کتاب، به مباحث سیره ائمه هدی در اقامه مجالس عزای حسینی و تأکید بر ضرورت برگزاری مجالس عزا به عنوان رمز بقای شیعه در طول تاریخ، تبیین شده است؛ مباحثی چون: فلسفه وجودی عزاداری برای اهل بیت(علیهم السلام)، تاریخچه عزای اهل بیت، جایگاه توسل و ارتباط با اهل بیت(علیهم السلام)، سیره ائمه هدی در عزاداری حسینی، الگوی مطلوب عزاداری، انحرافات و ثمرات و برکات مجالس ذکر و عزای اهل بیت(علیهم السلام) می پردازد.
در بخش دوم جایگاه و کارکرد منبر و تبیین معارف دینی در مجالس عزای اهل بیت و لوازم تحقق آن و وظایف اهل منبر خصوصاً در ارتباط با مخاطبان این مجالس از دیدگاه حضرت امام و رهبر معظم انقلاب، بررسی و ارائه شده است. سیر محتوای قابل ارائه در منابر ظاهر و میزان و شیوه پرداختن به مسائل روز و مباحث سیاسی از دیگر مباحث جذاب این بخش است.
در بخش سوم، نقش، جایگاه، سابقه و کارکردهای مداحی و ارکان ستایشگری اهل بیت(علیهم السلام) و مسؤولیت مداحان و ذاکران و اخلاق صنفی این جامعه ارزشمند فرهنگی، مورد تأکید و برخی آفات و انحرافاتی که مانع تحقق رسالت بلند ذاکری و مدیحه سرایی اهل بیت معظم رسول مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) است، مورد موشکافی و تدقیق قرار می گیرد.
در آخر، کتابشناسی مبسوطی نسبت به کتب تولید شده در خصوص رسالت مجالس اهل بیت(علیهم السلام) و مقاتل معتبر و نحوه دستیابی به این منابع ارائه می گردد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما