loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تکیه گاه (بررسی عملکرد اکبر هاشمی رفسنجانی در نهمین و دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری)

5 (1)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده محمدحسن روزی طلب

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 687

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

جریان فتنه 1388 دارای ابعاد و زوایای مختلفِ آشکار و پنهانی است که برای درک نحوه ی شکل گیری آن باید به جناح بندی های سیاسی بعد از انقلاب اسلامی و مشی برخی شخصیت های نظام در طول دوران تصدی سمت های مختلف توجه نمود. از این رو تقسیم تاریخ انقلاب به پیش و پس از فتنه جهت نشان دادن مواضع اشخاص و جناح های مختلف بیراهه نیست.
انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری و پیروزی آقای احمدی نژاد بر رقیبان بانام و نشان خود سرآغاز تنش ها و تحولاتی شد که اگر چه ریشه در مدیریت های پیشین و سالیان دور داشت، ولی تأثیر عمیقی در رفتار سیاسی شخصیت ها گذاشت. اکبر هاشمی رفسنجانی یکی از این افراد بود که در طول چهار سال فعالیت دولت نهم از مانع تراشی در برابر اقدامات دولت بازنایستاد و همه مخالفان دولت را به نوعی زیر چتر حمایت خود برد. انتخابات دوره ی دهم ریاست جمهوری عرصه ای برای رقابت دوباره هاشمی با احمدی نژاد شد اما این بار هاشمی خود در صحنه نبود ولی رقبای احمدی نژاد را حمایت می کرد که پرچم «نه احمدی نژاد» را برافراشته بودند. هوشیاری ملت در روز 22 خرداد نتیجه انتخابات را رقم زد، اما رقیبان احمدی نژاد به جای تبریک، «تقلب» در انتخابات را القا کردند که باعث بروز فتنه ی بزرگی شد. هاشمی که پیش از انتخابات از میرحسین موسوی حمایت می کرد بعد از انتخابات نیز با مواضع غیرشفاف خود باعث جری شدن فتنه گران شد و خانواده ی وی نیز فتنه را مدیریت کردند.
این اثر به عملکرد هاشمی در انتخابات نهم و دهم ریاست جمهوری پرداخته و با نقل انبوهی از مدارک و مستندات نحوه ی سلوک هاشمی را با دولت نهم و جریان انتخابات دهم روشن می سازد.

این کتاب روایتی کوتاه و مستند از قصه ی پرغصه ی نقش آفرینی حجت الاسلام و المسلمین اکبر هاشمی رفسنجانی در سپهر سیاسی ایران از سال 1383 تا 1389 است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما