loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسلام و رشد عدالت محور

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 10446 10003022
190,000 171,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب با هدف شناخت دیدگاه اسلام درباره ی راهبرد رشد عادلانه تألیف شده است.

مؤلف این اثر ابتدا رابطه ی رشد، نابرابری و فقر را با استفاده از جدیدترین نظریه های اقتصاد توسعه و با نگاهی به اقتصاد ایران بررسی کرده و به این نتیجه مهم دست یافته است که حداکثر کردن رشد اقتصادی بدون پدیدآوردن نهادها و سیاست گذاری های لازم در راستای زدودن فقر، تأثیر معناداری بر نابرابری و فقر ندارد و این ساختار توزیع منافع رشد در هر کشور است که میزان و کیفیت تأثیر رشد بر فقر و نابرابری را تعیین می کند.

نویسنده بر اساس این دستاوردها و با استفاده از آموزه های اسلامی به ارائه ی راهبرد رشد عادلانه از دیدگاه اسلام همت می گمارد. این راهبرد، ترکیبی از سیاست های رشد، سیاست های توزیعی و سیاست های اجتماعی فقرزدایی است. تنوع ابزارهای توزیعی اسلام به سیاست گذاران امکان بیشتری برای حل تضاد احتمالی رشد و توزیع می دهد.

نگارنده در ابتدای کتاب به بررسی نظریه های مربوط به رشد اقتصادی عادلانه ی موافق فقرا می پردازد و در ادامه به آموزه های اسلامی و عقلانیت حاکم بر جهان بینی، اخلاق و احکام اسلامی مرتبط با رشد عادلانه ی موافق فقرا توجه می نماید. راهبرد رشد عادلانه موافق با فقرا مبتنی بر اسلام که برای ایران کنونی ارائه شده، در بخش پایانی کتاب گنجانده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما