loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خلوت شیطانی: خود ارضایی و راه درمان آن

4.7 (3)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده علی سهراب پور

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 200

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 10451 10003022
60,000 54,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

خودارضایی و استمناء از منظر قرآن و احادث، خود ارضایی و استمناء از نگاه اندیشمندان و محققان غربی، عوامل و زمینه های خود ارضایی و استمناء، ضررهای خودارضایی و استمناء، نامه ها و درد دل ها، راه درمان و دستورات ده گانه برای ترک خودارضایی عناوین اصلی شش فصل کتاب خلوت شیطانی: خود ارضایی و راه درمان آن است.

در مقدمه و فصل اول این کتاب، تعریف خود ارضایی و خودارضایی از منظر قرآن و احادیث تبیین شده است، همچنین در فصل دوم نظر سیلوانوس استال، کانت، هوچین سون، کینزی، موریس دبس، لاپیک و کوچتکف، هانا و ابراهام استون و تعدادی دیگر از متخصصان، دانشمندان و محققان غربی درباره خود ارضایی آورده شده است.

در فصل سوم کتاب بازی با بدن کودک، قلقلک دادن و بد خواباندن کودک، کمبود محبت، تنبیه بدنی، حساسیت های پوستی، آگاهی نداشتن، تنهایی، عقده حقارت و اضطراب و نگرانی به عنوان بخشی از عوامل و زمینه های خود ارضایی و استمناء مورد بررسی قرار گرفته است.

پاسخ به پرسش هایی درباره خود ارضایی، بیان ضررهای جسمی، روحی و روانی و اجتماعی بخشی از مطالب ارائه شده در فصل چهارم این کتاب است.

در فصل پنجم کتاب نامه ها و درد دل های برخی از جوانان آورده شده است و در فصل ششم راه درمان و دستورات ده گانه برای ترک خود ارضایی ذکر شده است، اجتناب از هر گونه تحریک، تهیه برنامه فشرده و تمام وقت، توجه ویژه به ورزش، پرهیز مطلق از تنهایی، تلقین و تقویت اراده به عنوان بخشی از این راه ها ذکر شده است.
نکته قابل توجه آن است که مطالب کتاب خلوت شیطانی: خود ارضایی و راه درمان آن، فقط برای کسانی که گرفتار این عادت زشت اند نیست؛ بلکه مطالب به گون های است که علاوه بر افراد مبتلا؛ مورد استفاده پدر و مادرها و نیز نوجوانان و جوانانی که مبتلا نیستند و دوست دارند هیچ وقت گرفتار نشوند نیز می باشد ».
شایان ذکر است این کتاب برگزیده سومین جشنواره علامه حلی (ره) نیز است.

کتاب خلوت شیطانی: خود ارضایی و راه درمان آن، نوشته علی سهراب پور است و توسط دفتر نشر معارف منتشر شده است.

در هیچ کدام از ادیان آسمانی؛ خودارضایی و استمناء جایز شمرده نشده است، دین مبین اسلام نیز، همانند سایر ادیان این عمل زشت و عادت شوم را حرام و ممنوع می‌داند و آن را جزء گناهان کبیره بر می‌شمرد و تمام فقهاء و مراجع هم، فتوا به حرمت آن داده و آن را جزء مبطلات روزه برشمرده‌اند و احکام خاصی را برای آن ذکر نموده‌اند.

ما در این قسمت سعی می‌کنیم به طور اختصار این عمل را از منظر قرآن کریم و سخنان معصومین (علیهم السلام) بررسی کنیم:

قرآن کریم در سورهٔ مؤمنون آیهٔ هفت می‌فرماید:

«... فَمَنِ ابتَغَی وَرَاءَ ذَلِک فَأُؤلَئِک هُمُ الْعَادُونَ؛

هر کس راهی، غیر از همسر و کنیزش (جهت بهره‌گیری جنسی) طلب کند، از تجاوزکاران است».

این آیه بدون شک بر این مسئله دلالت می‌کند که اگر شخصی بخواهد راهی غیر از همسر و کنیز خود برای دفع شهوت خویش برگزیند از گنهکاران و متجاوزین به حکم الهی و انسانی است. و واضح است که خودارضایی هم، راهی غیر از همسر و کنیز است.

وقتی از امام صادق (علیه السلام) در مورد حرمت خودارضایی سؤال شد ایشان نیز به همین آیه استناد نمودند و فرمودند:

خودارضایی از مصادیق (وراءَ ذلکَ) می‌باشد
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

حبیب سهرابی

یه کتاب لازم برای هر خونه‌ای. هم خودتون بخونید و هم به دوستان و نزدیکان و بخصوص به والدین ، سفارش بکنید که این کتاب را بخونن. به قول خود همین کتاب،بهتر است که از قبل ، والدین در مورد این مسائل با بچه ها حرف بزنند چون بچه‌ها این چیزها را یاد می‌گیرند، حالا یا از دوستانشان یا از اینترنت و ماهواره، ولی مشکل اینجاست که نوع بد و ناجورشو بهشون یاد می‌دن.

4 مهر 1400

عارف توسلی

هم والدین بخونن و هم جوونا

6 فروردین 1400

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما