loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تهاجم فرهنگی

5 (2)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 10478 10003022
120,000 108,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

کتاب مزبور مجموعه ای از سخنرانی های استاد درباره تهاجم فرهنگی است. این سخنرانی ها در سال های 72ـ1369 و در مراکز مختلف حوزوی و دانشگاهی ایراد شده و حجت الاسلام والمسلمین آقای عبدالجواد ابراهیمی فر تهیه و تدوین این اثر را بر عهده داشته اند. این کتاب در سال 1376برای نخستین بار به کوشش انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(رحمه الله) چاپ و منتشر شده و تاکنون هشت بار تجدید چاپ شده است.
مطالب این کتاب در چهار بخش تنظیم شده است.
بخش اول با عنوان «تهاجم فرهنگی یا زمینه تسلط کفار بر مسلمانان» به موضوعات ذیل می پردازد: هویت شرق نشینان و گستره تهاجم فرهنگی، فلسفه غرب و نقش تخریبی آن در فرهنگ جوامع اسلامی، گونه های مختلف تهاجم یا زمینه های تسلط کفار بر مسلمین و اهمیت سلطه فرهنگی، اصل عدم استیلای کفار بر مسلمین و دلیل این اصل.
بخش دوم با عنوان «اصول و ارزش های اسلامی و خطر تهاجم فرهنگی» از مقوله فرهنگ و تهاجم فرهنگی سخن می گوید و مبارزه فرهنگی را برترین حربه دشمنان می شمارد، و ایمان زدایی و ایجاد شک در باورهای دینی را به منزله یکی از ابزارهای تهاجم فرهنگی قلمداد می کند.
بخش سوم با عنوان «انقلاب اسلامی و خطر تهاجم فرهنگی» این نوع تهاجم را بزرگ ترین خطر برای انقلاب اسلامی دانسته است و با برشمردن عناصر اصلی فرهنگ (بینش ها، گرایش ها و رفتارها) نقش مهم فرهنگ در تداوم انقلاب گوش زد شده است و پس از اثبات بی نظیر بودن انقلاب اسلامی، ولایت فقیه، هدف اصلی تهاجم فرهنگی شمرده شده و در نهایت راه ترویج ارزش ها و شیوه های مقابله با هجوم فرهنگی دشمن بیان گردیده است.
در بخش چهارم با عنوان «تهاجم فرهنگی و راهکارهای دفاعی» ابتدا آماجگاه های هجوم فرهنگی دشمن تعیین شده است که عبارت اند از: الف) عناصر سه گانه فرهنگ؛ یعنی بینش ها، ارزش ها، رفتارها؛ ب) حوزه و دانشگاه. سپس راه های نفوذ فرهنگی دشمن اعم از راه های سطحی و ریشه ای مورد توجه قرار گرفته است. آن گاه راهکارهای دفاعی در دو زمینه وظیفه ملت، اعم از فرهیختگان و توده عمومی مردم، و وظیفه دولت در دفاع از فرهنگ اسلامی تبیین شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

امیر محمد محمدی نیا

بسیار خوب و خواندنی

15 اردیبهشت 1400

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما