loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مردی که خواب نمی دید: خاطرات اسیر آزادشده ایرانی اسدالله خالدی

ناشر سوره مهر

گردآورنده کتاب داوود بختیاری دانشور

تعداد صفحات : 360

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 1072 10003022
60,000 57,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب حاصل یک سال مصاحبه و گفت وگوی بختیاری با صاحب خاطره است و در چهارده فصل تنظیم شده است و جریان زندگی پُرفراز و نشیب اسدالله خالدی را بازگو می کند. خالدی متولد محله قدیمی شاپور تهران است. دوران ابتدایی و راهنمایی اش را در مدرسه ای در همان محله و دوران دبیرستانش را در مدرسه فرانسوی رازی در خیابان فرهنگ گذرانده است. پس از اخذ مدرک دیپلم برای ادامه تحصیلات راهی آلمان نزد برادرش می رود و فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی از شهر گیس ِ آلمان می شود. در آنجاست که عاشق دختری آلمانی به نام «هیدرون» می شود افسوس که این ماجرای عشقی به دلیل مخالفت خانواده اش ناتمام می ماند و خالدی دل شکسته و ناامید به ایران بازمی گردد و به رغم میل باطنی اش با دختری که خانواده اش برایش در نظر گرفته اند، ازدواج می کند. پس از بازگشت به ایران به فعالیت های سیاسی مخالف رژیم می پردازد و چند صباحی نیز گرفتار سلول های رژیم ساواک و آزار و اذیت ها و شکنجه های آن ها می شود. پس از پیروزی انقلاب، عازم جبهه های نبرد می شود و پس از آن به اسارت دشمن درمی آید. این کتاب خاطرات زندگی پُرمشقت و پُررنج او را بازگو می کند. افسوس که تا چاپ کتابش دوام نمی آورد و به دیدار حق می شتابد.

داوود بختیاری در اشاره کتاب مینویسد: «قرار بود من مشاور ادبی اسدالله خالدی برای نوشتن خاطراتش باشم امام همان روز گفت: من میگویم تو بنویس! و من هم نوشتم. از همهجا حرفی برای گفتن داشت، از محله قدیمی شاپور، از شهرهای آلمان، از شلمچه، از اردوگاههای عراق و... بیش از یک سال طول کشید که به پایان جاده رسیدیم.» بختیاری سعی کرده کتاب را به صورت داستانی و با جذابیتهای یک رمان بنویسد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما