loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرماندهان دفاع مقدس: شهید مهدی باکری (مجموعه مقالات، سخنرانی ها و گفت و گوها)

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 10755 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
28,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب "شهید مهدی باکری" سومین اثر از مجموعه کتاب های "فرماندهان دفاع مقدس" است.

مجموعه مقالات، سخنرانی ها و گفت وگوهای دوستان و هم رزمان شهید مهدی باکری در این کتاب 10 فصلی گنجانده شده اند به دلیل هم راهی همیشگی شهید حمید باکری با برادرش شهید مهدی باکری، فصل آخر کتاب به این شهید بزرگوار نیز اختصاص یافته است. ذتنوع نگارش و ویرایش کتاب به دلیل ماهیت متفاوت مطالب است که سخن رانی، دست نوشته، مقاله پژوهشی، روایت و تحلیل را در بر می گیرد.

کتاب"شهید مهدی باکری" که نتیجه بررسی و بازبینی و ویرایش مجدد مقالات منتشر شده در فصل نامه نگین، است، مشتمل بر یازده فصل است که پس از مقدمه و وصیت نامه شهید در فصل اول مقاله ای با عنوان "مروری بر سختی های جنگ و نقش شهید مهدی باکری در تحمل آن ها به قلم سردار دکتر غلامعلی رشید، به بررسی بخشی از زوایای شخصیتی شهید می پردازد.

در فصل دوم با عنوان "باکری آن گونه که من شناختم" سخن رانی دکتر محسن رضایی در مراسم شب خاطره سال1384 که به مناسبت بیست و یکمین سالگرد شهادت مهدی باکری در جمع هم رزمان شهید ایراد شده بود که متن این سخن رانی پس از تلخیص و تنظیم مجدداً توسط محسن رضایی تکمیل و اصلاح شده است.

"اصول مدیریت و اصول جنگ" عنوان فصل سوم کتاب است که این بخش برگرفته از یادداشت های شهید باکری است که بدون تغییر در سبک نوشتاری ارائه شده است. اصولی مانند اصل شناسایی، اصل به کارگیری تمام امکانات موجود، اصل غافل گیری، اصل تعرض، یا ابتدای به حضور و یا ابتکار عمل، اصل محاصره دشمن، اصل سلب فرصت و امکان تجدید قوا از دشمن، اصل استتار یا پنهان کاری، اصل انضباط دقیق، اصل مشخص بودن هدف از اصولی هستند که شهید باکری در بخش مدیریت جنگ در نظر داشته است.

دکتر سید یحیی صفوی در فصل چهارم کتاب با عنوان " گفتاری درباره شهید مهدی باکری" به بررسی زوایا و ویژگی های اخلاقی و شخصیتی، و فعالیت های شهید باکری پس از پیروزی انقلاب، نقش شهید در دفاع مقدس، نقش فرماندهی شهید باکری در دفاع مقدس، می پردازد.

در فصل پنجم کتاب، دکتر حسین علایی با نام بردن از شهید باکری به عنوان شهید اسلام که از سخن امام در این باره اتخاذ شده است بر پایه مطالعه سخن رانی های شهید باکری نگاشته شده است و نویسنده شهید اسلام را در اندیشه و عمل در 5 دوره زندگی در عملیات های گوناگون بررسی می کند همچنین ویژگی ها و دیدگاه های شهید باکری را مطرح می کند.

دکتر محمد حسین فرهنگی هم رزم شهید باکری و نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی در فصل ششم کتاب درباره ناگفته هایی از ابعاد شخصیتی او از جنبه های توصیفی و تحلیلی سخن به میان می آورد. مباحثی چون جامعیت، رهبری کاریزماتیک و مدیریت.

در فصل هفتم کتاب شهید مهدی باکری از نگاه فرماندهان جنگ از جمله سردار شهید احمد کاظمی، سردار مرتضی قربانی، سردار علی اکبرپور جمشیدیان، و سخنان شهید محلاتی درباره وصیت نامه شهید مهدی باکری روایت می شود.

در فصل هشتم مباحثی در خصوص تشریح عملکرد لشکر31 عاشورا در گفت وگو با مهدی باکری که در سال 1362 پس از عملیت والفجر1 در ستاد لشکر 31 عاشورا در سایت 4 و 5 انجام شده است مطرح می شود.

در فصل نهم کتاب سخن رانی شهید مهدی باکری با موضوع " تبیین عملیات والفجر4" مطرح شده است.

در فصل دهم کتاب با عنوان" عملکرد لشکر عاشورا در عملیات بدر" دو گزارش آمده است که در گزارش اول به قلم مجید نداف به بررسی پشتوانه عملیات بدر پرداخته و در بخش دوم گزارشی در خصوص لشکر31 عاشورا در عملیات بدر می پردازد.

فصل پایانی کتاب با عنوان " یادی از حمید باکری؛ شهید خیبر" به قلم دکتر حسین علایی ضمن بیان خاطراتی از شهید کارنامه عملیاتی لشکر31 عاشورا در جنگ را مورد کندوکاو قرار می دهد.

ضمیمه کتاب با عنوان "شهید مهدی باکری به روایت تصویر" مجموعه تصاویری و عکس های منتشر نشده از شهید باکری ارائه می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما