loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عقل و زمانه

4 (1)

ناشر سخن

نویسنده رضا داوری اردکانی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 359

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب مجموعه ای ازمصاحبه های ایشان است.مصاحبه راهی برای رسیدن به جوهر نظریه یک متفکر است. چرا که در ارائه نظریه اش باسوالاتی مواجه میشود که نظریه پرداز را وامی دارد دیدگاهش را بیشتر تبیین کند.

"عقل و زمانه" دارای مباحث خوبی در مورد چیستی روشنفکری، نسبت اسلام وغرب، ضرورت داشتن پرسش برای بشر در زمانه های مختلف است.
داوری از مبرزترین شاگردان سید احمد فردید میباشد و دارای دیدگاههای فوق العاده ای درمورد غرب شناسی، نسبت اسلام و تجدد ، و علوم انسانی و توسعه و...میباشد. این کتاب اشارات مستوفایی به تفکرات مختلف ایشان در زمینه های مختلف دارد.

"تفکر اگر تفکر باشد مستقل است و تابع شخص متفکر نیست. ولی به هر حال ریشه ای تاریخی دارد وبا زمان پیوسته است. مردمی که زمان و وقت ندارند از تفکر بی بهره می مانند.مدرنیته باهوس به وجود نیامده است. مدرنیته باعقل خاص به وجودآمده است و الان پای این عقل در گِل گیرکرده است.تفکر این است که ببینیم آنچه را که آرزوی داشتنش را داریم چگونه بسازیم. کنار هم گذاشتن چیزهای خوب گذشته و خوب های جهان جدید وهم است و نه تفکر.یکی ازمصیبت های بزرگ عصرما یامصیبت بزرگ عصر توسعه نیافتگی، غلبه سیاست بر فلسفه و تفکر است."
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما