loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جنسیت و نفس

با گفتارها و گفت و گوهایی از اساتید و دانشوران محمدتقی مصباح یزدی ...

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 10878 10003022
24,000 21,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب جنسیت و نفس، با گفتارها و گفت و گوهایی از اساتید و دانشوران حمید پارسانیا، محمدتقی مصباح یزدی، مرتضی جوادی آملی، محمدرضا زیبایی نژاد، محمدتقی سبحانی، محمدتقی کرمی قهی، غلامرضا فیاضی، سید محمد غروی و سید یدالله یزدان پناه می باشد و توسط هادی صادقی تنطیم و ویراستاری شده است. کتاب جنسیت و نفس ضمن گردآوری مصاحبه ها و مقالات این اساتید، به تبیین اهمیت و جایگاه جنسیت و نفس، طرح پرسش های اصلی، دیدگاه های مطرح شده، نقاط مشترک و متمایز دیدگاه ها و نتایج حاصل از هر دیدگاه پرداخته است.

کتاب جنسیت و نفس توسط دفتر مطالعات و تحقیقات زنان و انتشارات هاجر (وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران) به چاپ رسیده است. در پیشگفتار کتاب جنسیت و نفس آمده است: «در باب جنسیت و روح، گرچه سخن چندانی درکتب متداول فلسفی دیده نمی شود و این بحث دغدغه ذهنی فلاسفه پیشین نبوده است، اما فلاسفه معاصر گه گاه به مناسبت های مختلف به آن پرداخته اند.»

بر اساس آنچه در پیشگفتار این کتاب ذکر شده است، دفتر مطالعات و تحقیقات زنان با استنطاق از دانشوران، دریچه ای به طرح ایده ها و دیدگاه های نو در حوزه مطالعات جنسیتی گشوده و در یک مراوده علمی زمینه حساسیت، باز اندیشی و اصلاح برخی از گزاره های علمی را فراهم نموده است. کتاب جنسیت و نفس، در هفت گفتار جنسیت و نفس از منظر فلسفه، جایگاه انسانی زن در حکمت اسلامی، جنسیت و نفس در اسلام، ظرفیت های فلسفه در مسئله جنسیت، جنسیت و سنخیت، جنسیت و نفس به روایت حکمت متعاله و جنسیت و نفس ارائه شده است.

در بخش جنسیت و نفس از منظر فلسفه این کتاب آمده است:
پذیرش تمایزات جنسی به معنای پذیرش جایگاه ارزشی و اعتقادی به فرادستی و فرودستی دیگری نیست بلکه این تمایزات زمینه را برای کارکردهای متمایز و توانمندی های ویژه هموار می سازد. بنابراین نباید از تفاوت درموقعیت ها و حقوق، برداشت منفی کرد و آنها را ظالمانه پنداشت؛ مگر آنکه ثابت شود این تفاوت ها تاثیری در سعات بشر ندارد و نیز با ویژگی های تکوینی زن و مرد هماهنگ نیست و با مجموعه ی تکالیف و حقوق زن و مرد نیز ناسازگار است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما