loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نیمه پنهان 45: تاریخ اندیشه سیاسی معاصر - جلد اول: ارتش سری روشنفکران

3.7 (3)

ناشر کیهان

نویسنده پیام فضلی نژاد

تعداد صفحات : 463

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

نویسنده کتابش را به «شهدای ترورهای آکادمیک» (شهیدان علی محمدی، شهریاری، رضایی نژاد و احمدی روشن) تقدیم کرده است.
این کتاب، جلد 45 از سری کتاب های مشهور «نیمه پنهان» است که زیر نظر حاج «حسن شایانفر» از 15 سال گذشته به چاپ می رسد و پاورقی آن از دی 1390 تا فروردین 1391 در روزنامه کیهان به چاپ رسید.
فضلی نژاد در کتاب «ارتش سری روشنفکران» بیشتر به روایت تاریخ اندیشه سیاسی در ایران معاصر و «نسبت علوم انسانی و مترجمان سکولار با براندازی نرم» می پردازد و در ضمن یک روایت تاریخی، مفاهیمی مانند «فروپاشی ایدئولوژیک» و «جاسوسی آکادمیک» را شرح می دهد. جدیدترین اسناد جاسوسی فیلسوفان یهودی مانند سِرآیزایا برلین، سِرهانا آرنت، سِرکارل پوپر، لشک کولاکوفسکی، هربرت مارکوزه یا متفکرانی مانند برتراند راسل، جان دیویی و ریچارد رورتی برای سرویس های جاسوسی غرب در این کتاب ارائه شده است. مترجمان سکولار از عزت الله فولادوند تا محسن ثلاثی یا ناشران وابسته مانند همایون صنعتی زاده و احسان یارشاطر از دیگر سوژه های نویسنده هستند؛ و پیوندهای این فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار با چهره های «روشنفکری دینی» مانند «عبدالکریم سروش» و «سیدمحمد خاتمی» و «مصطفی ملکیان» شرح داده شده است.
چنانکه نویسنده در مقدمه خود توضیح داده، «ارتش سری روشنفکران» براساس یک «متدولوژی تاریخ نگاری» تازه در زمینه «تاریخ سری» و پیوند آن با «تاریخ اندیشه ها» نوشته شده و روایت ناگفته هایی از تاریخ سیاسی معاصر ایران و نیمه پنهان کارگزاران «فتنه سبز» و علوم انسانی سکولار است. این کتاب ضمن بازخوانی سیاست های سرمایه داری در دولت های سازندگی و اصلاحات، به نیمه پنهان زندگی و حرفه عوامل سرویس های جاسوسی غرب در حوزه علوم انسانی، مطبوعات، ترجمه، نشر و کتاب و ... می پردازد و کوشیده است تا به این موضوع از زاویه بحث هایی که رهبر معظم انقلاب پس از «فتنه پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال 1388» در حوزه «علوم انسانی غربی» ارائه دادند، وارد شود.
کتاب «ارتش سری روشنفکران» شامل 4 فصل با عناوین «درآمد: جاسوسان در تهران»، «فصل اول: علوم انسانی؛ الهیات جنگ نرم»، «فصل دوم: فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار»، «فصل سوم:سکولاریسم مقدس آمریکایی» و «فصل چهارم: سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایه داری» است. پس از فصل چهارم، رساله ای 55 صفحه ای با نام «امام جنگ عقیده» چاپ شده که روایت گر تحلیل امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون «غرب شناسی»، «علم غربی»، «علوم انسانی»، «دانشگاه»، «معنای روشنفکری» و... است. کتاب «ارتش سری روشنفکران» در بخش «به روایت تصویر» شامل بیش از 100 سند، تصویر و کلیشه مطبوعاتی است و برای اولین بار در آن نامه های دست نویس از «احمد اشرف» (تحلیلگر CIA) خطاب به «عباس عبدی» و نامه «علیرضا نوری زاده» (جاسوس MI6) خطاب به «محمدعلی ابطحی» به همراه دست خط ها و اسنادی مانند مکاتبات حاج «حسین شریعتمداری» با پرفسور «حامد الگار» (استاد دانشگاه برکلی) به چاپ رسیده است. بخش «به روایت تصویر کتاب» شامل 50 صفحه است که ذیل هر عکس و سند و دست خط، توضیحات و شناسه های آن آمده و خوانند از هر عکس به صفحه مربوط به بحث در متن کتاب ارجاع می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما