loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ستاره شمالی: خاطرات سید حبیب الله حسینی

خاطرات سید حبیب ا... حسینی

5 (1)

ناشر سوره مهر

گردآورنده کتاب سید ولی هاشمی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 312

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 1091 10003022
21,000 20,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر شامل خاطرات سیدحبیب الله حسینی از فرماندهان لشکر 25 کربلا می باشد. وی از اهالی روستای ورکلا شهرستان ساری است. او در خاطراتش از مناطق مختلف عملیاتی که لشکر 25 کربلا در جنوب و غرب کشور انجام داده است (شلمچه، کارخانه نمک، سوسنگرد، هورالهویزه، موسیان، دهلران، مریوان و ....) و از عملیاتهای متعددی چون: فتح المبین، طریق القدس، رمضان، محرم، والفجرها و کربلاها و از دوران دفاع مقدس در جمع شهدایی چون: شهید خنکدار فرمانده گردان، صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی، محمدحسین طوسی، حجت الله نعیمی، مرشدی، پور رجبی، و ..... مطالبی را بیان کرده است. از بمباران شیمیایی حلبچه، نقل و انتقال لشکر از مناطق جنوب غرب و بالعکس، زیارت خانه خدا، مجروحیتها و دیدار فرماندهان از خانواده شهدا مطالبی بیان شده است و در پایان کتاب نیز تصاویری به همراه زیرنویس از خاطرات مربوطه ارائه شده است. «ستاره شمالی» مجموعه خاطرات سیدحبیب الله حسینی، یکی از جانبازان مازندرانی است که در طول ۸ سال دفاع مقدس همواره در جبهه ها حضور داشته است. این کتاب حاوی ناگفته هایی از شهید محمد حسن قاسمی طوسی، معاون لشکر 25کربلای مازندران در دوران دفاع مقدس از زبان راوی سید حبیب الله حسینی است. این بخش از زندگی شهید طوسی تاکنون توسط فرد دیگری روایت نشده است، زیرا در مقطعی از جنگ شهید طوسی به همراه شهید حسین اکبری و سید حبیب الله حسینی با هم بوده اند که دو نفر اول شهید شده و تنها راوی باقی مانده است. سید ولی هاشمی این اثر را در 10 فصل تدوین کرده و در آنها زندگی و خاطرات این رزمنده را از زمان تولد تا 80 ماه حضور در جنگ روایت کرده است. راوی همچنین در خاطراتش از مناطق مختلف عملیاتی که لشکر 25 کربلا در جنوب و غرب کشور انجام داده است مانند شلمچه،کارخانه نمک، سوسنگرد، هورالهویزه، موسیان، دهلران، مریوان و ... و از عملیات های متعددی چون فتح المبین، طریق القدس، رمضان، محرم و والفجر خاطراتی را بیان کرده است. بمباران شیمیایی حلبچه، نقل و انتقال لشکر از مناطق جنوب غرب و بالعکس، زیارت خانه خدا، مجروحیت ها و دیدار فرماندهان از خانواده شهدا مطالب دیگر این کتاب است. در پایان مجموعه ای ازتصاویر راوی و حضور فعال او در جبهه های نبرد گنجانده شده است.

... حدود یک ساعت به بررسی مناطق علامت گذاری شده روی نقشه پرداختند و نقاط کور دشمن را بررسی کردند. از شدت گرمی هوا و شرجی بودن اطراف کارون، چهره همه شان خیس عرق شده بود. صیاد شیرازی از همکاری طوسی با ایشان تشکر کرد. همگی برخاستند که بروند. صیاد رو به طوسی کرد و گفت: «برادر طوسی، اگر آبی در اختیار داری، جگر ما را خنک کن.»طوسی آب را در یغلاوی ریخت و به صیاد داد. صیاد آب را که نوشید، گفت: «ان شا الله خداوند در روز قیامت شمار را با شهیدان محشور فرماید.» آن وقت با لحنی همراه با محبت گفت: «برادر طوسی، عجب لیوانی دارید ... آب در آن مثل شربت طهور است!»طوسی با لبخند صمیمانه ای گفت: «شربت شهادت را امشب در عملیات توزیع می کنند... چه فایده که ما فقط کاسه اش را داریم؟»
 
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما