loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حاجی صلواتی: حاج غلامعلی جلالی زاد از جنگ جهانی دوم تا دفاع مقدس

ناشر فاتحان

گردآورنده کتاب مجید زندی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 182

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 10936 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
5,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر دربردارنده خاطرات غلامعلی جلالی زاد می باشد. این خاطرات با حوادث سیاسی و اجتماعی دهه های 20 تا 50 شمسی، نهضت امام خمینی (ره) و شکل گیری انقلاب اسلامی و تداوم آن با هشت سال دفاع مقدس ارتباط دارند.

خاطرات «حاجی صلواتی» در 9 فصل و با عنوان هایی مانند «جنگ جهانی دوم، فقر و فلاکت»، «دهه کار و تجارت»، «تجارت و سیاحت»، «انقلاب، جنگ و شهادت» و «صلح و خدمت» تنظیم شده است.

خاطرات غلامعلی جلالی زاد در کتاب «حاجی صلواتی» بیشتر به دو جنگ جهانی دوم و هشت سال دفاع مقدس اختصاص دارد. راوی اثر اکنون 83 سال سن دارد. جلالی زاد ابتدا فرزندش را به دفاع مقدس فرستاد. پس از مدت کوتاهی خبر شهادت او را شنید، اما جنازه اش را ندید. پس از آن همه علایق دنیایی خود را در شهر رها کرد و راهی جبهه های جنوب شد تا ابتدا جنازه فرزندش را پیدا کند. پس از مدتی، اگر چه فرزندش را نیافت، جبهه و جنگ فرزندان بسیاری را برایش به ارمغان آورد که دل به آن ها داد و خادمی آن ها را قبول کرد و شد «حاجی صلواتی».

جلالی زاد به دلیل فعالیت تجاری و تولیدی، قبل از انقلاب اسلامی از وضعیت مالی خوبی برخوردار بود. به همین دلیل هیچ گاه از مأموریت های خود حقوق جنگی دریافت نکرد. او در جوانی بارها به حج، عتبات و سفرهای سیاحتی رفت و در همان سال ها برای خود دوربین عکاسی خرید که در دوران جنگ در کنارش بود و عکس های ماندگاری را با آن ثبت کرد. او اکنون با داشتن بیش از دو هزار قطعه عکس در هجده آلبوم، یکی از پیشتازان حفظ گنجینه عکس های رزمندگان است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما