loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چشم های خردلی: خاطرات جانباز شیمیایی اسماعیل جمالی

ناشر ملک اعظم

نویسنده بابک طیبی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 328

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 10951 10003022
90,000 85,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب که به قلم بابک طیبی نوشته شده به خاطرات جانباز شیمیایی، اسماعیل جمالی، می پردازد. بابک جمالی یکی از جانبازانی بود که پس از شیمیایی شدن در سال 1364 برای درمان به اروپا اعزام شد. پس از فرود آمدن هواپیما در آلمان و انگلیس، سرانجام اسماعیل جمالی در اسپانیا برای درمان پذیرفته شد و روانه بیمارستان شد.

سعید عاکف، نویسندۀ «خاک های نرم کوشک» و مدیر نشر ملک اعظم، کتاب «چشم های خردلی» را به عنوان چهارمین برگزیدۀ ربع قرن ربع قرن معرفی کرده است. کتاب های «تپه های جاویدی»، «یک لقمه آسفالت» و «مسیح کردستان» انتخاب های پیشین این نویسنده بوده اند.

سر و صدای زیادی در اطراف می آمد. همراه می گفت، علیه آمریکا شعار می دهند. همراه عوض شده بود. آن که در هواپیما بود، نبود. از نرمی دستش که می کشید به پیشانی ام، فهمیدم؛ همراه قبلی دست های زبرتری داشت. فکر کردم، دارند به ترکی شعار می دهند. پرسیدم این جا کجاست اخوی؟! گفت فرودگاه مادرید اسپانیا عزیزم!

در آمبولانس باز شد و نور تند فلش بود که همین طور می آمد طرفم. عکاس ها و خبرنگارها بودند. آمده بودند برای تهیه گزارش. پلیس آن ها را دور می کرد. نمی گذاشت عکس بگیرند. با آن همه سر و صدا، کامل به هوش آمده بودم. دستم را گرفتم جلوی چشمم که نور فلش اذیتم نکند. عکسی در همان حالت ازم گرفته بودند و در صفحه اول روزنامه «ال پاییس» اسپانیا چاپ کرده و تیتر زده بودند: «پهلوانی از جبهه های ایران» گزارشی هم چاپ شده بود که این یکی از سربازان ایرانی است و با حمایت های آمریکا شیمیایی شده. دولت اسپانیا به مدیران هفته نامه تذکر جدی داده بود که این اخبار را دیگر بازتاب ندهد.

با دخالت پلیس، در آمبولانس بسته شد و راه افتادیم. آمبولانس تند می رفت، وقتی یکباره ترمز می کرد، پوست بدنم کش می آمد و ناله ام بلند می شد. صدایی می گفت: «ترانکیلو، ترانکیلو» بعدها فهمیدم، یعنی آرام باش!....
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

سید محمدرضا خالقی

از بهترین کتاب های دفاع مقدسی بود که خونده بودم، هم رنگ و بویی از طنز داشت، هم به موضوعی پرداخته شده بود که مغفول مونده بود؛ جانبازان مظلوم شیمیایی

20 مرداد 1399

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما