loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شب های بی مهتاب: خاطرات اسیر آزاد شده ایرانی سرهنگ شهاب الدین شهبازی

ناشر سوره مهر

نویسنده محسن کاظمی

مصاحبه گر محسن کاظمی

راوی کتاب شهاب الدین شهبازی

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 260

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 1096 10003022
50,000 47,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «شب های بی مهتاب» خاطرات اسیر آزاد شده ایرانی سرهنگ شهاب الدین شهبازی می باشد. این کتاب در ده فصل با عناوینی چون « ژاندارم انقلابی»، « در نوار مرزی»، « به رنگ زرد»، « بوی عنبر» و ... به بیان خاطرات شهاب الدین شهبازی از سال های آغازین انقلاب، شروع جنگ، سال های جنگ و اسارت وی می پردازد.

شهبازی که افسر ژاندارم سال های آخر حکومت پهلوی است، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در تابستان 1358 عهده دار فرماندهی ده پاسگاه مرزی در هویزه می شود. با شروع جنگ تحمیلی او و گروهان تحت امرش در وضعیتی کاملا نابرابر به دفاع در تهاجم دشمن بعثی بر می خیزد. او بعد از حدود دو ماه نبرد و مقاومت حماسه انگیز در حالی که زخمی و زمین گیر است به اسارت دشمن در می آید که این اسارت ده سال به طول می انجامد.

وجه بارز خاطرات شهبازی درجریان شناسی سیاسی- ایدئولوژیک دوران اسارت است که مرزبندی ها و دسته بندی های بخشی از اسراء را به دست می دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما