loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دیار نزدیک: روایتی تصویری از بازدید مناطق جنگی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 10965 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
50,000 45,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «دیار نزدیک»، روایت سفر به سرزمینی است که حدود 31 سال پیش از انتشار این کتاب، جنگی نابرابر و تحمیلی از سوی عراق در آن جا آغاز شد و بسیاری از مردان و زنان این سرزمین برای دفاع از تهاجم دشمن جان خود را فدا کردند؛ بیست سال پس از جنگ، رزمندگان و دلباختگان آن سرزمین برای دیدار و مرور خاطرات خود در تعطیلات نوروز هر سال به آن جا سفر می کنند.
کتاب شامل تصاویر سیاه و سفید متعددی از مناطق درگیر جنگ جنوب کشور می باشد که روی کاغذ گلاسه چاپ شده اند.

عکاس کتاب در ابتدای آن، بیان کرده است: «متولد روزهای اول دهه 60 هستم. تمام خاطراتم از دوران جنگ، رزمندگانی هستند که به منطقه عملیاتی اعزام می شدند. 6 یا 7 ساله بودم که جنگ تمام شد، سال ها گذشت و من به عکاسی روی آوردم، دغدغه هایم نسبت به مسائل انسانی مرا به عکاسی اجتماعی و بحران سوق داد. زلزله بم، راهیان نور در ایران، جنگ لبنان، افغانستان، ترکیه، سوریه، بحران قحطی در سومالی، لیبی، بنگلادش و تونس از پروژه هایی است که در آن مشارکت داشتم. دیار نزدیک، ماجرای سفر به بیابان هایی است که ظاهری شبیه به هر بیابان دیگری دارند. اما یک نکته اینجا را برای من متمایز از هر مکانی شبیه به خود می کند و آن، خاطراتی با قدمتی بیست و چند ساله است که برای یک ملت باقی مانده است. اینجا در این نقطه از زمین، مردانی برای وطن جان داده اند، که من فقط خداحافظی شان را به یاد دارم، خیلی خوب به یاد دارم.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما