loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر امنیت داخلی جمهوری اسلامی

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده حسن شهباز | رضا احمدی | علی صالح نیا

ویراستار علمی اصغر افتخاری

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 188

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 109776 10003022
92,000 82,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در حوزه مطالعات راهبردی، امنیت به عنوان یکی از مفاهیم بنیادین از دیرباز مورد توجه اندیشمندان بوده است. به عنوان مثال برخی همچون ماکیاولی، عامل پیدایش دولت‌ها را تأمین امنیت برای شهروندان عنوان کرده‌اند. بر این اساس اگر وضعیت کشوری به گونه‌ای باشد که از تهدیدات احتمالی دیگر کشورها مصون باشد، در آن صورت دارای امنیت خواهد بود. با این تلقی، تأمین امنیت از وظایف بنیادین دولت به شمار می‌آید.
هدف این فصل، انتخاب یک دیدگاه خاص و دفاع از آن نیست؛ بلکه دیدگاه‌ها، مفاهیم و نظرات مختلفی که در این زمینه وجود دارند، شناسایی، معرفی و تبیین می‌گردند تا زمینه نقد و انتخاب و یا تولید دیدگاهی بدیل توسط مخاطبان در آینده فراهم گردد.
اثر حاضر، از دو حیث حائز اهمیت است:
نخست آنکه نویسندگان رویکردی اسلامی ـ ایرانی را انتخاب نموده‌اند که به تولید دانش بومی در این زمینه کمک می‌نماید.
دیگر آنکه، نویسندگان تلاش نموده‌اند محورهای اصلی را به صورت مختصر و مفید تألیف نمایند تا به کار مخاطبان ویژه این اثر که دانشجویان علاقه‌مند به مطالعات امنیتی و کارشناسان حوزه اجرایی هستند، بیاید.
البته اثر حاضر با عطف توجه به طیف مخاطبان دانشگاهی، تحقیق و تألیف شده و نگارندگان سعی کرده‌اند از این طریق ابعاد مختلف امنیت داخلی را شناسایی و معرفی کنند.
نگارندگان امیدوارند تبیین فشرده و اجمالی مباحث امنیت داخلی بتواند زمینه‌ساز انجام پژوهش‌های تکمیلی در این زمینه و عرضه بین‌المللی دیدگاه اسلامی ـ ایرانی در موضوع مطالعات امنیت داخلی باشد

کتاب درآمدی بر امنیت داخلی جمهوری اسلامی ایران اثر اصغر افتخاری, رضا احمدی، علی صالح‌نیا و حسن شهباز از انتشارات دانشگاه امام صادق ع منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما