loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

موعود عرفان: امام زمان (عج) از دیدگاه عرفان

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 11049 10003022
77,000 69,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نگارنده در این پژوهش، شخصیت و ولایت امام زمان (عج) را از منظر عرفان، بررسی کرده است. وی بر این اساس، ابتدا کلیاتی را در خصوص عرفان نظری و عملی بازگو می کند که از آن جمله است: راه های شناخت حقایق جهان، چگونگی پیدایش عرفان، تاریخچه ی عرفان، عرفان عملی، و سیری در عرفان نظری، اعم از: تجلی ازلی، عشق و حرکت جنسی، جهان شناسی، خداشناسی، انسان شناسی (ولایت)، مجاهد، و ریاضت، فنا، و شهود و مکاشفه. در ادامه خلیفه ی اللهی امام زمان (عج) و این که وی آیینه ی حق نما و گیتی نماست، بازگو می شود. "امام زمان و اسماء الهی"، "تجلی و ظهور در هستی"، "امام زمان و خلقت"، "حرکت جنسی و عشق"، علم امام زمان (ع)"، "رابطه ی امام با اصول دین"، "زیبایی های معنوی امام زمان (ع)"، "حضور امام زمان در بین افراد جامعه"، "احاطه ی امام زمان بر عالم"، "امام زمان، کلمه ی تافه و معدن کلمات"و "مقام محمد و امام زمان عج" از دیگر مباحث کتاب به شمار می آید. به تصریح نگارنده: "در بینش عرفانی و معرفت باطنی، امام زمان (عج) خلیفه ی حق در ملک و ملکوت و مصداق آیه ی خلافت، دارای تمام صفات الهی ـ جز الوهیت ـ مظهر اسم اعظم، حامل تمام حقیقت قرآن و گویاترین آینه و تابلوی نمایشگر حق است. ولایت و حقیقت او حاضر و نافذ در تمام عوالم بوده، ارکان اشیاء مملو از وجود و حضور وی است. وجود او خلاصه و چکیده ی عالم است و آفرینش، شرح و تفصیل اوست.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما