loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیه

ویراست دوم

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 11052 10003022
250,000 225,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیه برگرفته از سخنرانی ها، مقالات، کتاب ها و جلسات پرسش و پاسخ استاد مصباح یزدی درباره ولایت فقیه است که توسط محمدمهدی نادری قمی گردآوری شده است و در انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) به چاپ رسیده است.

کتاب نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیه در شش فصل به مباحث زیر می پردازد:
فصل اول درباره اهمیت و ضرورت بحث ولایت فقیه و جایگاه علمی و پیش فرض های نظریه ولایت فقیه بحث می کند و از آنجا که یکی از پیش فرض های نظریه ولایت فقیه، عدم جدایی دین از سیاست است، فصل دوم به بحث از رابطه دین با سیاست می پردازد و ضمن آن، معنای سکولاریسم تبیین و مبانی آن نقد می شود.

در فصل سوم جایگاه مردم در نظریه ولایت فقیه بررسی می شود که ضمن آن، معانی مشروعیت و مقبولیت و رابطه این دو با هم بیان شده، نقش مردم در حکومت اسلامی از دیدگاه های شیعی و سنی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

فصل چهارم به اثبات ولایت فقیه می پردازد که برای این منظور به ادله نقلی و عقلی استناد می شود. در فصل پنجم نیز مفهوم ولایت مطلقه فقیه تبیین می شود و جایگاه ولایت فقیه در قانون اساسی و نیز رابطه مرجعیت و ولایت فقیه مورد بررسی قرار می گیرد.

و بالأخره، در فصل ششم بحثی درباره خبرگان و ولایت فقیه صورت می گیرد که در ضمن آن، اشکال معروف دور و نیز شبهه خبرگان و انواع تخصص ها و همچنین پارادوکس عزل (معمای هم زمانی عزل رهبری و انحلال مجلس خبرگان) بیان و نقد می شود.

گفتنی است کتاب نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیهف توسط مجمع جهانی اهل بیت(ع) به زبان های اردو و عربی ترجمه و منتشر شده است. عنوان عربی کتاب نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیه، «نظرة عابرة الی نظریة ولایة الفقیه» است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما