loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شنبه پس از انتخابات

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده سعید کاوه

تعداد صفحات : 246

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

در سال های اخیر پیروزی انقلاب های رنگین در کشورهای اوکراین و گرجستان و سر کار آمدن دولت های طرفدار غرب و نظام های لیبرال دموکراسی در این ممالک دخالت صریح و بی پرده ی آمریکا و رسانه های خبرپراکنی غرب را در این تحولات مسجل ساخت. این انقلاب ها که به دنبال اعتراض بر نتیجه ی انتخابات شکل گرفت از طریق همکاری عناصر داخلی طرفدار غرب و هدایت رسانه های غربی نظام های حاکم را سرنگون ساخت. سرنوشت انتخابات در این کشورها و نوع جدال معترضان با دولت های حاکم برای دولتمردان نظام جمهوری اسلامی و مردم آگاه ایران نکته ی در خور تأمل و امعان نظر است.

انتخابات دهمین دوره ی ریاست جمهوری در نظام جمهوری اسلامی وقایعی را در برداشت که از هر لحاظ شایسته ی دقت و توجه است. مشارکت حدود 85 درصدی مردم در این انتخابات که بالاترین میزان مشارکت را دست کم در انتخابات چندین سال اخیر نشان می داد و پیروزی قاطع آقای دکتر محمود احمدی نژاد در دور اول نشان طراوت و شادابی گفتمان مردمسالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی است. اما وقایع فردای روز انتخابات و اعتراض بی رویه و شبهه افکنی در نتیجه و نحوه ی برگزاری انتخابات باعث شکل گیری جو تشنج در جامعه شد که از نخستین ساعات پس از اعلام نتایج شروع شد و مدتی تداوم داشت.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی در راستای ثبت و ضبط تحولات دوران حاکمیت نظام جمهوری اسلامی و شناساندن بهتر ماهیت جریان ها و حرکات و اغتشاشات اخیر اقدام به بازخوانی وقایع قبل و بعد از انتخابات و مواضع کاندیداها، افراد و گروه ها اقدام به چاپ این اثر نموده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما