loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آئینه جام: دیوان حافظ همراه با یادداشتهای استاد مطهری

5 (1)

ناشر صدرا

شاعر شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی

تصحیح و تعلیق مرتضی مطهری

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 487

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

دیوان لسان الغیب حافظ شیرازی از دیر باز مورد توجه فارسی زبانان و حتی ملت های دیگر بوده و مضامین عالی عرفانی آن صاحبدلان را توشه راه و آرام جان بوده است. بدون شک اظهار نظر در باره این منظومه گرانقدر که به موجب اشارات الهی آن در میان مردم مسلمان قداست یافته است کار هرکسی نیست وهرکسی هم به خود اجازه چنین کاری را نمی دهد. اظهار نظر درباره حافظ علاوه بر آشنایی با ادبیات فارسی و عربی نیازمند شناخت عرفان اسلامی و دانستن زبان این عرفان است. بی تردید استاد شهید آیت الله مطهری از معدود کسانی است که صلاحیت اظهار نظر درباره این مجموعه نفیس را دارا می باشد .
یادداشت های استاد در حاشیه دیوان حافظ، هادی و راهنمای شیفتگان شعر حافظ و موجب فهم بهتر مضامین اشعار آن عارف سالک می باشد. این دیوان، با حواشی استاد شهید در دسترس دلسوختگان و علاقه مندان خواجه شیراز قرار گرفته است. چنانچه عدم انتشار آن به معنی نابودی این سرمایه ارزشمند در اثر گذشت زمان خواهد بود. این حواشی حجم زیادی ندارد و مشروح نظرات استاد در کتاب عرفان حافظ آمده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما