loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیاست و فرهنگ

ناشر سخن

نویسنده رضا داوری اردکانی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 784

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 11132 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
190,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این دفتر مجموعه مصاحبه هایی است که دکتر داوری اردکانی در سال های اخیر با نویسندگان مطبوعات و همکاران دانشگاهی خود داشته است. مطالب و پرسش های این گفت وگوها نیز بالطبع پراکنده و گوناگون است، اما وجه وحدتی نیز میان آنها وجود دارد و آن، نسبت فلسفه و فرهنگ با سیاست است.
در همه گفت وگوهای این کتاب با نظر فلسفی به نسبت میان سیاست و فرهنگ (با این توجه که شیوه زندگی صرفا و ضرورتا بر اساس ساختن و مصرف کردن استوار نیست) پرداخته شده و با اشاره به این نکته که در جهان ما ساحت ساختن و مصرف کردن چندان غلبه کرده که فرصت و مجال فکر کردن دیگر وجود ندارد و در همه جا سراسیمگی و پریشانی در زندگی راه یافته است و مردم نمی دانند که چه می خواهند و می توانند و باید بکنند، تاکید می شود گفتن حرف هایی از این قبیل که باید با رجوع به «خردورزی» و دست زدن در دامن دموکراسی و سوسیالیسم یا هر ایدئولوژی دیگر مسائل را حل کرد و مشکل ها را از میان برداشت، بی اعتنایی به مساله و فرار از تفکر است.
کتاب «نگاهی نو به سیاست و فرهنگ» علاوه بر مقدمه شامل 25 گفت وگو است که عناوین آنها عبارتند از:
«چه کسی می تواند برای دیگران تکلیف معین کند؟»، «مقام تفکر در ایران معاصر»، «توسعه بدون فلسفه»، «از دین و فلسفه خشونت نمی آید»، «کجا هستیم و به کجا می رویم»، «مرید و مراد جایی ندارند»، «اوتوپی شهر دلمردگی است»، «فراز و فرودهای مناسبات اسلام و غرب»، «پرسش هایی در باب توانایی ها»، «درباره غرب و غربیان»، «رد علوم انسانی، اعلام انصراف از توسعه است»، «رورتی به لوازم پراگماتیسم چندان پایبند نبود»، «گفت وگویی در باب عدالت»، «فیلسوف از همه ایدئولوژی ها آزاد است»، «ذکر جمیل فارابی»، «درباره نامه فرهنگ»، «هستی از منظر هایدگر»، «فلسفه و سیاست»، «آل احمد، فردید و روشنفکران»، «شرق شناسی در پایان راه»، «پاسخ به صد پرسش درباره افلاطون»، «افسون و افسانه فوتبال»، «جایگاه فوتبال در جهان کنونی»، «فلسفه و فرهنگ»، «درباره درس معارف اسلامی» و «درباره ایدئولوژی و فلسفه».
در پایان کتاب نیز فهرست اعلام، کلمات و اصطلاحات خاص و در نهایت نام کتاب ها آمده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما