loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

طنز درباره پهلوی

5 (1)

ناشر سوره مهر

نویسنده محمدعلی علومی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 597

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 11187 10003022
85,000 80,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

یافتن کتابی که تا اندازه ای خیال اهل تحقیق را در باب طنز در یک دوره زمانی مشخص، آن هم عصر زمامداری پهلوی اول و پهلوی دوم آسوده کند، بسیار دشوار بود. منابع گوناگونی در این زمینه در دامن نشر کشور گسترده شده بود، اما هیچ وقت اثری قابل اعتنا در حجمی 600 صفحه ای برای این منظور گرد آورده نشده بود.
علومی در طنز «درباره پهلوی»، آثار طنز پردازان مطرح کشور را از دوره پهلوی اول تا انقلاب اسلامی گردآوری کرده است. او در این کتاب دست به انتخاب اشعار و متون طنزی زده است که دارای بار مفهومی اجتماعی و سیاسی هستند و رفتارها و سیاست های رژیم پهلوی را در خود منعکس می کنند؛ در عین حال فخیم، فاخر و آموزنده نیز به شمار می آیند.
وی همچنین در این کتاب در کنار انتخاب و بازنشر این مطالب طنز، به ارائه یادداشتی از نقطه نظر شخصی خود درباره تحلیل آن متن نیز پرداخته است و به گفته خود در مقدمه کتاب سعی کرده که رویکرد مفهومی و محتوایی را در نقد و بررسی آثار ارائه شده در کتاب برگزیند.
این کتاب، آثار طنز پردازانی از دوران پهلوی اول و دوم و دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی را در بر می گیرد و بیشتر حول موضوعاتی چون جنبش ملی شدن صنعت نفت، کودتای 28 مرداد، اصلاحات ارضی، زنان و موضوعاتی مشابه است.
یکی از کارهای خوبی که علومی در این کتاب کرده است، ارائه شناختنامه بسیار مختصری از خالقان آثار طنزی است که مستقیم یا با کنایه و اشاره درباره پهلوی ها سروده یا نوشته اند. دیگر مزیت کتاب، تعقیب موضوع طنز درباره پهلوی در نشریات و کتاب های منتشر شده پس از انقلاب و استفاده از مطالب آنها در این کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما