loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ و سیره امام صادق (ع): شناخت نامه

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده حسین حسینیان مقدم

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 320

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 112127 10003022
256,000 243,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب تاریخ و سیره امام صادق (ع): شناخت نامه اثر حسین حسینیان مقدم از انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شده است.
جهان اسلام در دوره امام صادق(ع) با تحولات اجتماعی کلانی روبه‌رو بود. گسترش مرزهای جغرافیای هم‌زمان با آغاز دوره تابعین و سقوط اُمَویان و برآمدن عباسیان و نیز ظهور و بروز گروه‌های فکری و سیاسی متفاوت با افکاری متنوع، عاملیتِ‌ بخشی از این تحولات را برعهده داشت. امام(ع) در چنین شرایطی زیست و با تأسیس مکتبی ماندگار همگان را وامدار خود نمود و الگو بودن خود را اثبات کرد. تحقیق پیش‌رو، شناخت‌نامه امام صادق(ع) را با استفاده از همه ظرفیت‌های پژوهشی و منابع علوم گوناگون با رویکردی تحلیلی و انتقادی مطالعه می‌کند و تلاش دارد به ناپیموده‌هایی در این عرصه بپردازد، جایگاه مباحث و بستر تاریخی اخبار و انعکاس آنها را در زمان‌های بعد بیابد تا شاید‌ به کشف واقعیات این بخش از زندگانی امام(ع) دست‌ یابد و به پیشرفت دانش سیره کمک نماید. با چنین چشم‌اندازی، شناخت‌نامه آن حضرت با هندسه ویژگی‌های فردی و احوال شخصی امام(ع) بستگان و یاران آن امام(ع) امامت و معجزات حضرت و نیز جایگاه و منزلت ایشان، به‌عنوان آغازین بحث‌های تاریخ زندگانی آن حضرت، بررسی می‌شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما