loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آموزش فکر کردن به جانی؛ فلسفه آموزش بر اساس عینیت گرایی آین رند

ناشر نقد فرهنگ

نویسنده لئونارد پیکاف

مترجم امین فهیما

ویراستار مارلین ترولوپ

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 149

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 112155 10003022
135,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب آموزش فکر کردن به جانی؛ فلسفه آموزش بر اساس عینیت گرایی آین رند اثر لئونارد پیکاف و با مارلین ترولوپ از انتشارات نقد فرهنگ منتشر شده است.
لئونارد پیکاف (Leonard Peikoff) از شاگردان آین رند (Ayn Rand) و از مهم‌ترین مبلغان فلسفۀ عینیت‌گرایی (Objectivism) او است. مهم‌ترین کتاب‌های او (به گفتۀ خودش) به ترتیب موازی‌های شوم: پایان آزادی در آمریکا، عینیت‌گرایی: فلسفۀ آین رند، و فرضیۀ DIM: چرا چراغ‌های غرب در حال خاموشی‌اند، می‌باشد. کتاب حاضر، آموزش فکر کردن به جانی، نگاهی به آموزش از منظر فلسفۀ عینیت‌گرایی است، که در نوع خودش کاری بس بدیع و کم‌سابقه است. مراد از آموزش در این بحث، ناظر بر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان از پیش‌دبستانی تا پیش از ورود به دانشگاه است. اصولاً پیکاف، مهم‌ترین هدف آموزش را، ایجاد یکپارچگی (Integration) در ذهن کودک می‌داند. از این منظر، نگرش کلی مناسب به آموزش، برنامۀ درسی مناسب، و معلمان کارآمد را، جهت نیل به این هدف تشریح می‌نماید. علی‌رغم اینکه کتاب «فلسفۀ آموزش» را مورد بررسی قرار داده و به اصول و مبانی آموزش اشاره دارد، اما از پرداختن به جزئیات و تکنیک‌های آموزش مناسب نیز غافل نشده است. مخاطبین این کتاب، در درجۀ اول، شاغلین در حوزۀ آموزش (شامل معلمان، سیاست‌گذاران و اندیشمندان این حوزه) و والدین دغدغه‌مند برای آموزش فرزندان هستند. البته در نگاه عام‌تر هر کسی که به‌نوعی به مقولۀ آموزش علاقمند است را نیز در برمی‌گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما