تهیه این کتاب کمی زمان لازم دارد و ممکن است با تغییر قیمت همراه باشد
7,500
تومان
افزودن به سبد خرید

جامی ز خمخانه ی دل: پاسخ به مطروحه ی حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (مد ظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی

دسته بندی: فرهنگ پایداری دفاع مقدس

ناشر: نسیم انقلاب

سال نشر: 1391

تعداد صفحات: 152

1
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

این کتاب شامل گزیده بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در بزرگداشت مقام جانباز و نیز اشعار بیش از شصت شاعر ایرانی از جمله: رضا اسماعیلی، علی انسانی، میلاد عرفان پور، علیرضا قزوه، ولی الله کلامی زنجانی، مصطفی محدثی خراسانی است که در پاسخ به مطروحه ی رهبر انقلاب و در پاسداشت مقام جانباز سروده شده است.

کتاب حاضر گزیده ای از بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی درباره ی جانبازان و پاسخ 63 نفر از شاعران انقلاب به مطروحه ی معظّم له با موضوع "جانبازان" و نیز گزیده ی تصاویر در دیدار جمعی از جانبازان قطع نخاعی.

رسالت شاعر امروز، تجلیل از مقام شامخ جانبازان و ایثارگران و شرح ایستادگی ها و شورآفرینی های آنان، با بهره مندی از ابزار ادبیات و هنر و خلّاقیّت است؛ امری که مقام معظّم رهبری در دیدار با شاعران آیینی (25/3/1390) آن را از دغدغه های خود دانستند و به موضوع جانباز شهید یعنی جانبازی که بعد از مدّتی به شهادت می رسد، اشاره فرمودند.

در پایان این دیدار، یکی از شاعران از حضرت آیت الله خامنه ای خواست که در این موضوع «مطروحه ای» را طرح فرمایند تا شاعران به استقبال آن، شعر بسرایند. ایشان نیز ساعتی پس از پایان محفل، مطروحه ای را اعلام و از شاعران آیینی خواستند تا بر اساس آن شعر بسرایند. متن مرقومه به شرح زیر است:
بسمه تعالی بفرمایید اگر دوستان مایلند، این مطلع را بسازند خطاب به جانباز شهید:
رندانه آخـــر ربودی جامی ز خمخانه ی دل / خونین چو برگ شقایق، رنگین چو افسانه دل

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام