loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه بیست و هفت در 27 - جلد اول: در هاله ای از غبار (سرگذشت نامه ی سردار بی نشان حاج احمد متوسلیان)

ناشر نشر صاعقه

نویسنده گلعلی بابایی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 223

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

متوسلیان در چهاردهم تیر سال 1361 توسط عوامل صهیونیست ها در لبنان به اسارت درآمد و تا امروز خبری از او به دست نیامده است. این کتاب راوی محور و در 22 فصل نوشته شده است. زندگی متوسلیان در این اثر از دوران کودکی تا زمان اسارتش در چهاردهم تیر ماه سال 1361 دنبال می شود. در نگارش این اثر تلاش شد تا با راویانی صحبت شود که تاکنون کمتر از حاج احمد متوسلیان سخن گفته اند. مانند منصور کوچک محسنی، صیف الله منتظری و محسن رفیق دوست و برخی از اعضای خانواده وی که خاطرات جدیدی را بیان کردند. برای جذابیت بخشیدن به اثر 47 صفحه مصور گنجانده شده که شامل 80 عکس با شرح تصاویر است. مخاطب با دیدن تصاویر و خواندن این شرح به ماجراهای کتاب پی خواهد برد.

«هاله ای از غبار» اولین کتاب از مجموعه کتاب های 27 در 27 است که به روایت زندگی و خاطرات بیست و هفت فرمانده از فرمانده هان لشکر 27 محمد رسول الله می پردازد.
این اثر را می توان اولین کتابی دانست که به صورت کامل و مجزا به بازگویی زندگی حاج احمد متوسلیان پرداخته است، ولی باز هم نمی توان گفت که در این راستا حق مطلب ادا شده، چراکه ابعاد شخصیتی این سردار سپاه به خوبی واکاوی و بیان نشده و بهتر بود در کنار وقایعی که از زندگی متوسلیان و حضورش در جبهه جنگ بیان شده، خاطرات پیش از انقلاب و دوران دانشجویی او بیشتر مورد کنکاش و واکاوی قرار می گرفت.
با وجود این، «در هاله ای از غبار» مستند تحقیقی و سرگذشت پژوهی است و اسناد، روایات و گفته های اطرافیان و نزدیکان متوسلیان را شامل می شود، به گونه ای که هرکس درباره ایشان خاطره یا حرفی داشته در این کتاب از آن استفاده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما