loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تحلیلی بر شاخص توسعه انسانی در ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تا سال 1391

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 11616 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
3,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب که به تحلیل مفاهیم طرح شاخص توسعه انسانی می پردازد تحلیل جامعی از دستاوردهای جمهوری اسلامی را از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 1391 را بیان می دارد و در نهایت راهکارهایی برای تسریع در روند رشد این شاخص با توجه به سناریوهای محتمل ارائه می نماید.

کتاب مذکور در سه فصل به چاپ رسیده است: از رشد اقتصادی تا توسعه انسانی، شاخص توسعه انسانی و اجزای آن، آینده شاخص توسعه انسانی در ایران

در قسمتی از پیشگفتار این کتاب به قلم دکتر کامران باقری لنکرانی آمده است: "هیچ حکومتی در جهان نیست که مدعی تلاش برای توسعه و پیشرفت کشور خود نباشد. اغلب دولت ها در برنامه های تبلیغی از تلاش ها و دستاوردهای خود در راستای تعالی و پیشرفت کشورشان سخن می گویند. برخی زیرساخت های عمرانی را به رخ می کشند، برخی دیگر از رشد اقتصادی می گویند و افزایش درآمد سرانه را مطرح می کنند. گروهی دیگر در خصوص جایگاه بین المللی کشور خود سخن سرایی می کنند و جمع کمتری به رشد علمی و فرهنگی اشارت دارند.

تا پیش از این نگاه غالب بر مفهوم توسعه، نگاهی اقتصادی بود و به مسئولیت های دولت ها در برابر مردم کمتر توجه می شد. طرح این شاخص برای بار اول مسئولیت های دولت در توانمند سازی مردم را مطرح نمود.

انگیزه اولیه تالیف این کتاب توجه به این شاخص در سیاست های کلی برنامه توسعه پنجم، ابلاغی از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بود."
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما