loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دین و سینما، گزاره های اعتقادی؛ بررسی و تحلیل بیش از سیصد فیلم

همراه با dvd

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 11684 10003022
29,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب که به بررسی و تحلیل بیش از سیصد فیلم هالیودی می پردازد، در قالب 9 فصل با عناوین دین، دین در قاب سینما، خدا و الهه های دروغین سینما، پیامبران و معصومین(علیهم السلام)، خلقت و قوانین هستی، معاد، موجودات مجرد، شیطان و خرافات، تهیه و تنظیم شده است.
لذا در این پژوهش ابتدا بحث مختصری درباره دین و مسائل مرتبط با آن ذکر می شود و پس از آن، موضوعات کلامی نهفته در فیلم ها به صورت دسته بندی توصیف و تحلیل می شوند. در هر بخش به اطلاعات مختصری درباره بحث کلامی نیز بیان می شود تا صحت و نادرستی مضمون فیلم ها روشن شود.

در مقدمه این کتاب که توسط حجت الاسلام امین خندقی نگاشته شده، آمده است: یکی از مهمترین مباحثی که در رسانه ها به خصوص رسانه های تصویری بحث و بررسی می شود، حوزه مسائل مرتبط با دین است. بحث های دینی به شاخه های مختلفی تقسیم می شود که بررسی و تبیین هر بخش در علمی از علوم دینی قرار می گیرد. تمام مباحث دینی در جای خود اهمیت دارد و مطالعه و درک آن بخشی از کنش های انسانی را پوشش می دهد؛ اما می توان مباحث اعتقادی و علم کلام را از دیگر علوم با اهمیت تر دانست.
همچنین در ادامه آمده است: مطالعه و بررسی دسته خاصی از فیلم ها که میان مخاطبان عام و خاص، اقبال یافته اند، ما را به نتایجی مهمی در سنجش نگرش سیاسی تولید کنندگان و مخاطبان رهنمون خواهد ساخت. نوشتاد پیش رو، به بررسی و تحلیل موضوعاتی مرتبط با حوزه مباحث کلامی و اعتقادی می پردازد که در فیلم های سینمایی و تلویزیونی نمود روشن تری دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما