loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جنگ و قطعنامه های سازمان ملل متحد

ناشر موسسه فرهنگی ولاء منتظر (عج)

گردآورنده کتاب محمدمهدی بهداروند

تعداد صفحات : 198

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 11687 10003022
30,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب جنگ و قطعنامه های سازمان ملل متحدبه قلم احمد سوداگر و با اهتمام حجت الاسلام محمد مهدی بهداروند، در قالب چهار فصل با عناوین جنگ و صلح در حقوق بین الملل، سازمان ملل متحد و نقش آن در جنگ و صلح، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و تحولات آن و قطعنامه های سازمان ملل متحد در جنگ عراق علیه ایران تهیه و تنظیم شده است.
در قسمتی از مقدمه این کتاب، آمده است: «با وجود گذشت 24 سال از پایان جنگ تحمیلی، یکی از مواردی که در سالهای گذشته به آن پرداخته شد و توجه نسل جوان را به خود جلب کرد، قطعنامه 598 و پذیرش آن از سوی ایران بود. اکنون پذیرش قطعنامه و چرایی و چگونگی آن به بخشی از تاریخ انقلاب تبدیل شده است و با گذشت زمان قضاوت ها نسبت به آن، متنوع و بعضا پرانتقاد می باشد و این وضعیت احتمالا تا سالیان دیگر ادامه خواهد داشت.
پرسش مطرح در فضای سیاسی کنونی این است که آیا راه حل های دیگری برای پایان جنگ نیز وجود داشت و در صورت برگزیدن آن، وضعیت به گونه ای دیگر می شد و دیگر پرسشی به میان نمی آمد؟ به نظر می رسد بهترین پاسخ برای این پرسش، بررسی اظهارات کسانی باشد که نقش اصلی را در فرماندهی جنگ و به پایان رساندن آن داشتند. توضیحاتی که در چارچوب تحولات نظامی و سیاسی بیان و به صورت مختصر می تواند ابعاد پرسش از نحوه پایان جنگ و پذیرش قطعنامه 598 را روشن سازد.
لذا در این راستا برای تحلیل دفاع باید موضوع انقلاب اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گیرد، بدیهی است که تحلیل انقلاب اسلامی مبتنی بر شناخت موسس و بنیانگزار آن حضرت امام خمینی رحمةالله علیه می باشد. بنابراین ضروری است پذیرش قطعنامه را نیز در چهارچوب اندیشه امام خمینی مورد ارزیابی قرار دهیم. لذا آنچه در این مجموعه مورد بررسی و دقت قرار می گیرد موضوع چالش برانگیز صلح تحمیلی است که از نگاه دیگر معرفی می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما