loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گلچینی از معارف تشیع

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده سید محمدحسین طباطبایی

مترجم سید محمد ثقفی

گردآورنده کتاب سید هادی خسروشاهی

تحقیق و تنظیم کتاب ویلیام چیتیک

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 184

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 12004 10003022
55,000 49,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

پس از دو کتاب «قرآن در اسلام» و «شیعه در اسلام» سومین اثر از این مجموعه که به پیشنهاد یکی از استادان مغرب زمین توسط علامه طباطبائی نوشته شده، اثر حاضر است که گلچینی از معارف شیعه بوده و در بردارنده متونی از دعاها و معنویات ائمه تشیع، همراه با شرح حال مختصری از امامان شیعه و متن عهدنامه مالک اشتر است.
با وجود مطالعات، تحقیقات و ترجمه های بی شماری که شرق شناسان غربی از منابع گوناگون اسلامی از قرن 19 انجام داده اند، توجه بسیار کمی به مجموعه گفته های دینی (احادیث)، خطابه ها، دعاها، مثل ها و توضیحات آموزشی شده است، و این مجموعه احادیثی است که رهبران شیعیان 12 امامی، آنها را بیان کرده اند.
اصل طرح و اجرای این مجموعه به پیشنهاد «دکتر کنیث مورگان» و دانشگاه کالگیت آمریکا و به وسیله استاد دکتر سیدحسین نصر از شاگردان و علاقه مندان علامه طباطبائی سالیانی پیش سامان گرفت. دو کتاب نخستین، به زبان فارسی، انگلیسی، عربی و ... بارها، در ایران، اروپا، آمریکا و کشورهای عربی چاپ و منتشر شده اند. اما کتاب سوم، که در واقع نخست به زبان انگلیسی تهیه و تنظیم شده است، تاکنون به زبان فارسی درنیامده و منتشر نشده بود.
تنظیم کننده و مترجم این اثر به انگلیسی، دکتر ویلیام چیتیگ است.چیتیگ علاوه بر ترجمه صحیفه سجادیه، ادعیه دیگری نیز مانند دعای عرفه، دعای صباح، دعای کمیل، دعای مشلول و چند ادعیه دیگر، از ائمه اطهار(علیهم السلام) ترجمه و منتشر ساخته که می توان آنها را آثار معنوی تاثیرگذار و ماندگار در دنیای غرب دانست. علاوه بر این ها، چیتیگ بخشی از اشعار عرفانی امام خمینی(ره) را هم با همکاری: پی کلوسسن، در سال 1989 میلادی، ترجمه و در آمریکا منتشر ساخت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما